הליך בחירת השיר הישראלי לאירוויזיון 2024 יצא לדרך

הליך בחירת השיר הישראלי לאירוויזיון 2024 יצא לדרך
בחירת השיר תתבצע השנה על ידי ועדה מקצועית, כשעל פי התקנון על כותבי השיר לשלב בו מילים בעברית • את השירים המוצעים יוכלו היוצרים להגיש עד 11 בפברואר
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
נועה קירל בגמר האירוויזיון, בחודש מאי
צילום: גטי אימג'ס

הליך בחירת השיר הישראלי לאירוויזיון 2024 יתבצע השנה על ידי ועדה מקצועית, כך הודיע הבוקר (שלישי) "כאן" תאגיד השידור הישראלי. בנוסף, על פי התקנון על כותבי השיר לשלב בו מילים בעברית.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

"כאן" ו"קשת" החלו בפנייה לעשרות יוצרים מכל הקשת המוזיקלית הישראלית, שנבחרו על ידי ועדה מקצועית, על מנת שיציעו את השיר שיתמודד על הזכות לייצג את ישראל בתחרות בשוודיה. על פי תקנון לכתיבת השיר הישראלי לאירוויזיון, שעלה היום באתר תאגיד השידור הישראלי, הוחלט כי השנה יכלול דרישה לשילוב השפה העברית במילות השיר.

את השירים המוצעים יוכלו היוצרים להגיש עד 11 בפברואר. עם קבלת השירים, תתכנס ועדה מקצועית, שתורכב מאנשי מקצוע מ"כאן" ומ"קשת", בעלי ידע מוזיקלי וניסיון טלוויזיוני עשיר. הוועדה תאזין לכל השירים ותבחר את השיר הראוי ביותר לייצג את ישראל, נוכח התקופה המורכבת שבה נתונה המדינה בחודשים האחרונים. הבחירה תיעשה בהליך מסודר, המפורט בתקנון. השיר ייחשף לציבור במשדר מיוחד שישודר בכאן 11 בחודש מרץ הקרוב, לאחר שייבחר הנציג הישראלי בתוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון", המשודרת בימים אלה בקשת 12.

אירוויזיון 2024 יתקיים ב"מאלמו ארנה" שבשוודיה, כשחצאי הגמר יתקיימו ב-7 וב-9 במאי והגמר ב-11 במאי. עד כה נבחרו נציגי אלבניה, אוסטריה, בלגיה, קפריסין, צ'כיה, צרפת, גאורגיה, יוון, הולנד, סלובניה ובריטניה לתחרות.

הפופולריים