תיתן לנו פייט בשוודיה?

זמרת ישראלית נבחרה לייצג את לוקסמבורג באירוויזיון

זמרת ישראלית נבחרה לייצג את לוקסמבורג באירוויזיון
הזמרת טלי גולרגנט זכתה בקדם האירוויזיון של לוקסמבורג, החוזרת לתחרות אחרי 31 שנים • גולרגנט, בת 23, זכתה במשדר עם השיר Fighter • מוקדם יותר פתחה את המשדר הזמרת אן-מארי דוד שענדה על שמלתה את סיכת החטופים
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
טלי גולגרנט
צילום: RTL

הזמרת הישראלית טלי גולרגנט נבחרה הלילה (שבת) לייצג את לוקסמבורג באירוויזיון 2024 במאלמו. היא זכתה במשדר קדם האירוויזיון של הדוכסות הקטנה עם השיר Fighter. גולרגנט, ילידת ישראל, בת 23, עברה עם משפחתה אל לוקסמבורג כשהייתה בת 10. כיום היא מתגוררת בניו יורק.

מוקדם יותר הלילה, ענדה בפתח המשדר הזמרת הצרפתייה אן-מארי דוד, זוכת אירוויזיון 1973, את סיכת החטופים לעיני מיליוני צופים ברחבי העולם. אן-מארי דוד פתחה את המשדר בביצוע של Tu te reconnaîtras איתו זכתה בתחרות לפני 51 שנים. מנהלה האישי, אלון אמיר, מסר בשמה כי דוד קוראת לשחרור החטופים הישראלים, מייחלת לרגיעה באזור ושולחת חיבוק חם ואוהב לעם ישראל וחבריה הרבים במדינה. את משדר קדם האירוויזיון הפיקה טלי אשכולי וביים משה קפטן.

גולרגנט אינה הישראלית הראשונה שמייצגת מדינות אחרות בתחרות. בין הזמרים הבולטים שעשו זאת לפניה היו אסתר עופרים שהגיעה עד למקום השני בתחרות של 1963 כשייצגה את שווייץ, ליאל קולט שייצגה גם היא את שווייץ ב-2006 ועמיר חדד שהגיע אל המקום השישי כשייצג את צרפת ב-2016.

לוקסמבורג חוזרת השנה לאירוויזיון אחרי 31 שנות היעדרות. הדוכסות הקטנה השתתפה בתחרות מדי שנה מאז האירוויזיון הראשון ב-1956 ועד לשנת 1993. היא ניצחה באירוויזיון חמש פעמים, בין היתר עם Poupée de cire, poupée de son שביצעה פראנס גל ב-1965 ו-Après toi שביצעה ויקי לאנדורס ב-1972.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

ביום שלישי הקרוב תתקיים בשוודיה הגרלת חצאי גמר האירוויזיון. שבוע לאחר מכן, ב-6 בפברואר נגלה את זהות הנציג או הנציגה של ישראל לתחרות, במשדר גמר "הכוכב הבא לאירוויזיון" שיתקיים בקשת 12. השיר של ישראל לתחרות ייחשף במשדר מיוחד בכאן 11 שיתקיים בחודש מרץ.

אירוויזיון 2024 יתקיים ב"מאלמו ארנה", כשחצאי הגמר יתקיימו ב-7 וב-9 במאי והגמר ב-11 במאי. מלבד לוקסמבורג, נבחרו עד כה נציגי אלבניה, אוסטריה, בלגיה, קפריסין, צ'כיה, צרפת, גאורגיה, יוון, אירלנד, הולנד, סלובניה ובריטניה לתחרות.

הפופולריים