כאן תרבות

מחבל פלסטיני מורשע - מועמד לפרס ספרות יוקרתי

מחבל פלסטיני מורשע - מועמד לפרס ספרות יוקרתי
המחבל באסם חנדקג'י נמצא במאסר עולם לאחר שהוציא לפועל פיגוע התאבדות בתל אביב. ספרו "מסיכה, צבע השמיים", מועמד לפרס בוקר הערבי. עצם מועמדותו מזכה אותו בעשרת אלפי דולרים, ואם יזכה בפרס - יזכה ב-50 אלף דולר
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
המחבל באסם חנדקג'י
צילום: -

מחבל פלסטיני מורשע מועמד לפרס ספרותי יוקרתי על ספר שכתב בזמן מאסרו בישראל. באסם חנדקג'י, מחבל השפוט למאסר עולם הוא אחד המועמדים הסופיים לפרס הבוקר הערבי. הספר, "מסיכה, צבע השמיים", שכתב חנדקג'י, מספר על צעיר פלסטיני שמחליט לגנוב את זהות ישראלית כדי להצטרף למשלחת ארכיאולוגית בהתנחלות.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

בתוכנית "מה שכרוך" בכאן תרבות, דווח היום (ראשון) כי עצם מועמדותו של חנקג'י מזכה אותו בפרס של עשרת אלפים דולרים ולו יזכה יכול לקבל פרס של 350 אלף דולר. בשנת 2005 נגזר על חנדקג'י מאסר עולם על מעורבותו בהוצאתו לפועל של פיגוע התאבדות בשוק הכרמל. בפיגוע ההתאבדות נרצחו שלושה בני אדם ונפצעו 53. הוא הואשם בכך שהיה ממפקדי ומממני החולייה, ובכלל זה ייצור חגורת הנפץ והובלתו של המחבל המתאבד. בית המשפט גזר עליו שלושה מאסרי עולם מצטברים.

חנדקג'י נולד ב-1987 בשכם. נעצר בגיל 21 בשנת 2004 והשלים את לימודיו בכלא הישראלי. פרס הבוקר הערבי נוסד ב-2007 וממומן על ידי משרד התרבות באבו דאבי, במטרה לקדם ספרות ערבית עכשווית.

הפופולריים