מאות ליוו הבוקר (שישי) את העיתונאי ואיש התקשורת הוותיק דן מרגלית בדרכו האחרונה. מרגלית, מגיש התוכניות "ערב חדש" ו"פופוליטיקה", הלך לעולמו אתמול בגיל 87 בתום התמודדות עם מחלת הסרטן. בלוויה שהתקיימה בבית העלמין קרית שאול בתל אביב נכחו בין היתר נשיאת בית המשפט העליון לשעבר דורית בייניש, חברי הכנסת לשעבר דן מרידור ואיציק מרדכי, מפקד חיל האוויר לשעבר איתן אליהו, נגיד בנק ישראל לשעבר יעקב פרנקל, הזמר אביב גפן ועוד.
"בימים האחרונים כבר היית כל כך חולה - שאמרת שאתה מנותק מפוליטיקה. זה היה כל כך לא מתאים לך", ספדה לו בתו קרן. "נלחמת עד הרגע האחרון, עד שהחלטת שאתה לא יכול יותר".
"דני אהובי. ידענו אש, ידענו רעם, ואהבה גדולה בת 34 שנים", ספדה לו אלמנתו, דנה. "אני פונה אליך כמו שאתה שמור בטלפון שלי. תמיד כשהתקשרנו אחד לשני אמרנו 'דני אהובי', כי ככה זה כתוב. מאז הפגישה הראשונה שלנו כבשת את ליבי ועם הזמן הפכת למצפן בחיי. אני עומדת כאן ובעצם לא מאמינה שאתה כבר איננו. זה הכול היה כל כך מהר, היינו מוכנים ולא היינו מוכנים, ידענו ולא ידענו, ובסוף החלטת".
"במשך שנים היו חיינו שזורים דרמות שמילאו את עולמנו", המשיכה דנה. "פשוט התנהלנו מדרמה לדרמה, והיה צריך לדעת להתמודד. וזה לא היה קל. האמת בשבילי הייתה סובייקטיבית, אבל לא בשבילך. ולא היה קל לשאת את המחיר של הדרמות האלה. יותר מהכול למדתי ממך מהי אהבת ארץ ישראל, מהי אהבת מדינת ישראל. אני מודה לך, לימדת אותי את הכוח של המשפחה, את הלכידות, את הקשר. יחד יצרנו משפחה וחיברנו בין ילדים"".
"לפני כמה ימים ביקשתי ממך להמשיך ולהילחם, אמרנו שניסע יחד לירושלים שכל כך אהבת", ספד לו דן מרידור. "דן היה אדם מעמיק, הוא היה נוכח כל הזמן בזירה הציבורית והפוליטית בישראל. הוא היה אוהב גדול של מדינת ישראל. ציוני ולוחם - ראה את הניסיונות לפגוע בדמוקרטיה, במערכת המשפט ובערכים שהיא מייצגת - ויצא להגנתה, במאבק שהוא כינה 'מאבק בני אור בבני חושך'. אדם אמיץ שלא חשש לומר את האמת".
מרגלית הניח את אשתו השנייה, דנה ושלוש בנות - שירה, קרן ונויה מנישואיו הראשונים לאליאורה.
