ההנהגה העליונה באיראן תחת פיקוחו הישיר של המנהיג העליון מוג'תבא חמינאי ובשיתוף משמרות המהפכה וכוח קודס הגדירו את התקיפה הישראלית נגד מתקני הגז בדרום המדינה "הכרזת מלחמה קיומית". כך פורסם הערב (חמישי) במהדורת כאן חדשות לפי גורמים מודיעניים במזרח התיכון.
הגורמים המודיעניים העבירו התרעה לסוכנויות ביון ידידותיות. בין השאר דווח כי חל מעבר משלב "ההגנה האזורית" לשלב שאותו מכנים האיראנים "בינאום הכאב". במסגרתו נתפסים כל אגן המפרץ הפרסי ואסדות הגז בים התיכון כמטרות לגיטימיות.
לקראת הסלמת המלחמה? ההחלטה האיראנית אחרי הפגיעה בשדה הגז – להגיב בצורה "בלתי מידתית" | הפרסום של @eliorlevy #מהדורתכאןחדשות עם @talberman pic.twitter.com/dE7dz6MLZl
— כאן חדשות (@kann_news) March 19, 2026
בתגובה למתקפה הישראלית אתמול החליטה ההנהגה האיראנית לפעול בדוקטרינת "תגובה בלתי מידתית", שבמסגרתה יתמקדו התקיפות האיראניות בבירות האזור, בתשתיות ובערים מרכזיות במקום בבסיסים צבאיים.
עוד בנושא
