ארבעה לוחמי גבעתי נפצעו הלילה (בין חמישי לשישי) בהיתקלות עם מחבל חיזבאללה בכפר בית יאהון שבדרום לבנון, בהם פצוע באורח בינוני ושלושה פצועים באורח קל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.
הכוח הגיע לחלץ טנק בכפר ונתקל במחבל שהשליך לעברם רימון. החיילים השיבו באש וחיסלו את המחבל. זמן קצר לאחר מכן דווח בלבנון על תקיפות אוויריות וארטילריות במרחב.
ברקע האירוע, ישראל הודיעה אתמול ללבנון כי צה"ל השלים את הפריסה באזורים שהוגדרו מראש כרצועת הביטחון בדרום המדינה. במהדורת כאן חדשות פרסמנו כי לפי בכירים ישראלים, כעת בשלה העת לצעדים מדיניים, שבהם יובטח שצבא לבנון יפעל במקום כוחות צה"ל, ולא יאפשר למחבלי חיזבאללה לשוב למקומות שמהם צה"ל ייסוג. צעדים שמתרחשים בימים אלה בוושינגטון, שם מתקיימות שיחות כדי לקדם את הציר המדיני.
לפני שבוע, רס"ל ניר בן ארי, לוחם ביחידת מגלן בן 21 מכרם מהר"ל, נהרג בכפר תיבנית ברכס על טהאר בדרום לבנון. באותו אירוע 13 לוחמים נוספים נפצעו. יום לפני כן, נהרגו ארבעה לוחמי גדוד 52 של השריון, בהם מפקד הגדוד סא"ל דור בן שמחון, סמ"ר יואב קליין, סמ"ר ליאב כבביה וסמ"ר נוה חבשוש.
התקרית התרחשה במסגרת פעילות שאוגדה 36 מבצעת בשבוע האחרון ברכס עלי טאהר מדרום לנבטייה. לפי תחקיר ראשוני, חיזבאללה ביצע מתקפה משולבת ושיגר טילי נ"ט, כנראה מסוג קורנט, לעבר הטנק ולפחות רחפן נפץ אחד שייתכן שעליו הרכב חימוש נ"ט.
