צה"ל נערך להתחיל בנסיגה מאזורי הפיילוט בדרום לבנון במסגרת הסכם המסגרת בין ישראל ללבנון החל ממחר בבוקר – שני אזורים בדרום לבנון, שניהם באזור נבטייה. כך פורסם הערב (שבת) במהדורת השבת.
ביממה האחרונה, לאחר החתימה על ההסכם, החלו באגף המבצעים בצה"ל להכין את פקודת הנסיגה, שאמורה להיעשות בתיאום מלא עם צבא לבנון.
במסגרת ההסכם, נפתח ערוץ תקשורת ישיר בין ישראל ללבנון בחסות אמריקנית, שבאמצעותו יתאמו את הנסיגה הישראלית ואת הגעת כוחות צבא לבנון לאזורי הנסיגה. בצה"ל דורשים הגעה מיידית של צבא לבנון מחשש שמחבלי חיזבאללה יגיעו לאותם המקומות.
גורם ביטחוני בכיר אמר לכאן חדשות שגם לאחר החתימה על ההסכם, לצה"ל שמורה הזכות לתקוף מחבלים שמהווים עליהם איום.
בצה"ל נערכים לדלל כוחות נוספים בדרום לבנון במהלך הימים הקרובים כשיש רצון לשמור כוחות בכוננות, לאפשר להם זמן התרעננות ואימון והיערכות לנסיגה מאזורים נוספים בהתאם לתוצאות הפיילוט.
מפקד פיקוד מרכז האמריקני (סנטקום), אדמירל בראד קופר שנמצא בישראל, צפוי להגיע לצפון לראות את הצעדים הראשונים לתחילת הנסיגה הישראלית.
במקביל, בכיר ישראלי אמר לכאן חדשות הנספח הביטחוני בין ישראל ללבנון מגדיר את כללי הפעולה במקרה של זיהוי התעצמות של חיזבאללה, בדומה להסכם שהיה בסוף שנת 2024.
