זינוק בתקיפות האלימות מצד פעילי ימין באיו"ש בשנה האחרונה

זינוק בתקיפות מצד פעילי ימין באיו"ש ב-2021
נתוני משרד הביטחון מצביעים על שינוי מגמה, פעולות "תג מחיר" חשאיות התמעטו, בזמן שמספר התקיפות הגלויות – חלקן מתועדות – כמעט והוכפל
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
תקיפת פעילי שמאל בשומרון, 21.01.22
צילום: צילום: רבנים לזכויות אדם

נתונים של מערכת הביטחון מעידים כי בשנה האחרונה חלה עלייה משמעותית בהיקף התקפות האלימות על רקע לאומני מצד פעילי ימין בשטחי יהודה ושומרון, כך פורסם היום (שלישי) בחדשות הערב בכאן 11. מהנתונים עולה גם שינוי באופי התקיפות כלפי פלסטינים ופעילי שמאל, כשחל זינוק במספר התקיפות הגלויות, בזמן שפעולות "תג מחיר" חשאיות התמעטו מאוד.

בתוך כך, בכאן חדשות פורסם היום כי ראש השב"כ רונן בר ביקר הבוקר ביצהר, על רקע אירועי האלימות האחרונים בשומרון. בר ובכירים נוספים בארגון סיירו גם באזור המאחז גבעת רונן ובאזור חווארה - שם הותקפו בימים האחרונים פעילי שמאל ופלסטינים בידי יהודים. ראש השב"כ והבכירים לא נפגשו עם תושבים.

בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב פורסם הבוקר כי בעקבות העלייה בפגיעה בפלסטינים ובכוחות הביטחון ביהודה ושומרון, צה"ל יתגבר את הכוחות הפועלים למיגור פשעי השנאה. במערכת הביטחון מתכוונים להקים צוותים מבצעיים מיוחדים משולבים לטובת המהלך. גורם צבאי בכיר אמר לכאן חדשות:  "לא נעשה מספיק, צריך לשים קץ לתופעה. כל המערכת צריכה לפעול כדי למגר את הפשיעה הלאומנית".

האזינו לריאיון עם ראש מועצת בית אל שי אלון

הקצין הבכיר הציג עלייה מדאיגה בשימוש באלימות כלפי כוחות הביטחון ופלסטינים, שימוש בגז פלפל, יידוי אבנים על כלי רכב פלסטיניים וכוחות הביטחון ומקרים נוספים. לדבריו, ״האירועים האלה עולים בכל הערכות המצב. שב"כ, צה"ל והמשטרה מוטרדים מהתופעה". 

אתמול יידו ישראלים אבנים לעבר פלסטינים בכפר חווארה הסמוך. מיידי האבנים נסעו בשיירת כלי רכב שליוו פעיל ימין ששוחרר מהכלא. שלושה פלסטינים, בהם ילד, נפצעו קל עד בינוני. נוסעי השיירה גם גרמו נזק לכ-20 מכוניות ולשתי חנויות בחווארה. פלסטינים יידו אבנים לעבר כלי הרכב של פעילי הימין וכמה מהם ניזוקו.

ביום שישי תקפה קבוצה של רעולי פנים באבנים ובמקלות קבוצת פעילי שמאל מארגון "רבנים לזכויות אדם" ופלסטינים, ליד הכפר בורין. הפורעים העלו באש את רכבם של הפעילים. שבעה פעילים נפצעו קל ופונו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה עם חבלות בראש ושברים בידיים.

הפופולריים