גלנט: "בשנה האחרונה סיכלנו 50 ניסיונות פיגוע איראניים"

גלנט: בשנה האחרונה סיכלנו 50 ניסיונות פיגוע איראניים
שר הביטחון במסיבת עיתונאים בבאקו והתייחס למאבק בגרעין האיראני ובניסיונות ההתבססות של איראן ברחבי המזרח התיכון
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
משמרות המהפכה
צילום: אי.פי

שר הביטחון יואב גלנט ערך היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בבאקו, בירת אזרבייג'ן והתייחס לניסיונות ההתבססות של איראן ברחבי המזרח התיכון. על פי גלנט: "למעלה מ-50 ניסיונות פיגוע בשנה האחרונה, חלקם הגדול כבר הגיעו לרמת בשלות גבוהה, סוכלו ברגע האחרון. בזכות מערכת הביטחון שלנו, בזכות שיתוף הפעולה הדוק עם מדינות רבות, ובזכות ההבנה כי איראן היא איום עולמי - הכשלנו ניסיונות אלו והצלנו חיי אדם".

עוד הוסיף שר הביטחון כי "בג'נין, זיהינו עלייה באיכות ובהיקף אמצעי הלחימה, זאת בעקבות מימון, הפצת ידע ושיטות לחימה של איראן, כדי להפריע ליכולת השליטה של ישראל בשטח. כעת, יש לרשות הפלסטינית הזדמנות לעשות מה שמצופה ממנה, עם זאת - בכל מקום בו נצטרך לפעול, לא נהסס".

בביקור המדיני הנושא העיקרי הוא איראן, אך לצד זאת במשלחת הישראלית מנצלים את הנושא גם לקדם את שיתופי הפעולה בין המדינות בנושאים נוספים. העובדה שאזרבייג'ן מנהלת מערכת יחסים הדוקה עם טורקיה, מאפשר לאזרים, לתווך בינה לבין ישראל.

בתוך כך, בישראל אומרים שחיזבאללה מנסה לייצר חיכוך עם ישראל ושאין לכך קשר לבניית הגדר מסביב לכפר רג'ר. בעתיד, בישראל לא פוסלים להחזיר לשולחן הדיונים את נושא הכפר לקראת דיון על שרטוט קו הגבול עם לבנון. מצד אחד האוהל שנשאר בשטח הריבוני של ישראל לא מהווה איום אך בישראל לא מוכנים לקבל פגיעה בריבונות הישראל ומתכוונים לפעול בזמן ובמקום שיתאים לישראל ולא לפעול בצורה אימפולסיבית.

בנוסף, לאחר פעולות נקם של יהודים בפלסטינים ביהודה ושומרון אחרי פיגועים, החלה מערכת הביטחון הישראלית להשתמש גם בצעד של צווים מנהלים. בישראל אומרים שפגיעה בפלסטינים זה לא מוסרי, לא יהודי, וכי הדבר מוביל לעוד פיגועים ופעולות טרור. בגלל שיש למערכת הביטחון כלים מצומצמים נעשה גם שימוש בצו של צווים מנהליים, כשאין ראיות לבית המשפט, לאחר חתימה של שר הביטחון, ראש השב"כ ואישור של הגורמים המשפטיים.

 

הפופולריים