נאט"ו והחשש מתגובה רוסית: מאחורי עסקת הענק עם גרמניה

נאט"ו והחשש מתגובה רוסית: מאחורי עסקת הענק עם גרמניה
מכירת מערכת "חץ 3" לגרמניה בהיקף של כ-14 מיליארד שקלים - יצאה לדרך. שגריר ישראל בגרמניה, רון פרושאור, חושף את שהתרחש מאחורי הקלעים של הדיל, וההשפעה הצפויה על המצב באירופה: "אחרי גרמניה - המערכת תחובר גם למערכות נאט"ו"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
חץ 3
צילום: צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

אחרי שאושרה העסקה הביטחונית הגדולה בתולדות ישראל, שתציב בעוד שנים ספורות את "חץ 3" על אדמת גרמניה, שגריר ישראל בגרמניה רון פרושאור חשף היום (חמישי) בריאיון לכאן חדשות את מה שהתרחש מאחורי הקלעים - וההשפעות הגדולות של העסקה על אירופה. "75 שנים לאחר הקמת מדינת הלאום של העם היהודי, ישראל היא זו שמגנה על גרמניה ואירופה", אמר. "מדובר בהבנה שלהם שהם חייבים להגן על עצמם. כשהצד השני פותח במלחמה - אז צריך הגנה והם משוכנעים שהם זקוקים לזה".

"גרמניה, אחרי שעברה את מלחמת העולם השנייה, מבינה שכשפוטין נכנס לאוקראינה היא חייבת להגן על עצמה. היא נמצאת בתפנית שהוגדרה על ידה כשינוי הבדיקה של הביטחון הלאומי. יש חשש אמיתי שם מהשלכות של התפשטות האירוע", אמר פרושאור, והוסיף: "אבל יש גם עניין של הכרה. הקטע של גרמניה והחץ זה 'תו תקן גרמני' שאומר - 'חבר'ה, בדקנו, ראינו, חקרנו - והחלטנו שאנחנו הולכים על האופציה הישראלית, היא הטובה ביותר'".

"מדובר במערכת הטובה בעולם, ובצורך גרמני, שעליו עמלו מסביב לשעון דיפלומטים ולובשי מדים. הייתה התגברות על מכשולים של תחרות, תעשיות מקומיות, שיתוף פעולה עם האמריקנים. זה מביא ליצירת מאות ואפילו אלפי מקומות עבודה למשק הישראלי", אמר השגריר הישראלי.

"אחרי שהמערכת תתחבר, והסוללות ייפרסו בכל רחבי גרמניה - הן יתחברו גם לכל המערכות של נאט"ו", הצהיר פרושאור, והתייחס לתגובה אפשרית מצד רוסיה: "יילקחו בחשבון הרבה דברים. רכבת אווירית תעביר את הדברים למדינת ברדנבורג, שם תוצב הסוללה הראשונה, ואם נעמוד בקווי האספקה - הסוללה הראשונה תוצב על אדמת גרמניה בסוף 2025".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על העסקה: "עשינו היום עוד רגע היסטורי. ישראל חתמה על העסקה הביטחונית הגדולה בתולדותיה. לפני 75 שנים העם היהודי נטחן עד עפר על אדמת גרמניה הנאצית - ו-75 שנים מאוחר יותר מדינת היהודים מספקת לגרמניה האחרת את הכלים להגן על עצמה. איזו גאווה ישראלית, איזו תפנית היסטורית".

הפופולריים