חשש מחזית שנייה

הניו יורק טיימס: גלנט תמך במתקפה מקדימה על חיזבאללה, נתניהו הסתייג

דיווח: גלנט תמך במתקפה מקדימה על חיזבאללה, רה"מ הסתייג
לפי הדיווח, ביידן ועוזריו ייעצו לישראל להימנע מהרחבת המלחמה ותקיפת חיזבאללה. גורמים אמריקנים הביעו חשש שישראל תתקשה במלחמה בשתי חזיתות, וכי עימות כזה עלול לגרור פנימה ארה"ב ואיראן • יו"ר מושב מרגליות לאחר חדירת המחבל למושב אמש: "אנחנו עדיין בחיים כי חיזבאללה החליט לא להרוג אותנו"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
יואב גלנט בגבול עזה 19.10.23
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בזמן שהתקיפות בגבול הצפון מתגברות, הניו יורק טיימס דיווח היום (שבת) ששר הביטחון יואב גלנט וגורמים נוספים תמכו במתקפה מקדימה על חיזבאללה, בעוד שראש הממשלה בנימין נתניהו הביע עמדה זהירה יותר בנושא. גורמים אמריקנים רשמיים מסרו את המידע לעיתון, והוסיפו שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ועוזריו ייעצו לישראל להימנע מהרחבת המלחמה ותקיפת חיזבאללה. 

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי, לחצו על הפעמון ואתם מעודכנים

לפי הדיווח, הגורמים האמריקנים דאגו מכך שהחברים הניציים יותר בקבינט המלחמה רצו לפעול נגד חיזבאללה, בזמן שישראל נכנסת לעימות ארוך מול חמאס. אותם גורמים סברו שישראל תתקשה במלחמה בשתי חזיתות וכי עימות כזה עשוי לגרור פנימה את ארצות הברית ואיראן. 

עוד דווח שדיפלומטים אמריקנים דחקו בעמיתיהם הערבים במספר פגישות ברחבי המזרח התיכון לסייע בעברת מסרים לחיזבאללה, כולל דרך אנשי הקשר שלהם באיראן, בניסיון למנוע מהם להיכנס למערכה. על אף שנתניהו צינן את הרעיון של מתקפה מקדימה, גורמים אמריקנים עדיין חוששים לדבריהם מ"תגובת יתר" ישראלית למתקפות של חיזבאללה, יחד עם הכניסה הקרקעית המתוכננת לעזה - שיגרמו לחיזבאללה להצטרף למלחמה. 

מוקדם יותר צה"ל הודיע על נפילתו של סמל ראשון עומר בלוה, לוחם במילואים בן 22, מירי נ"ט בגבול לבנון. בתגובה לירי הנ"ט ולשיגורים לעבר ישראל אמש, צה"ל תקף מטרות צבאיות של חיזבאללה, בהן מתחמים צבאיים ששימשו את הארגון לצרכים ותשתיות טרור. עוד הותקף משגר נ"ט שמוקדם בגבול וכוון לעבר ישראל. מתחילת המלחמה לפני שבועיים נפלו בגבול לבנון שבעה לוחמים ונרצח אזרח. 

"אנחנו ברווזים במטווח, אף אחד לא יהיה מוכן לגור פה"

באירוע נוסף בגבול לבנון אמש, צה"ל חיסל בתום מרדף מחבל שירה לעבר הכוחות במרגליות. המחבל ירה לעבר כוח מילואים שפעל במרחב, פצע באורח קשה לוחם, ונמלט מהזירה. לאחר שחוסל, נמצא אקדח על גופתו של המחבל.  

יו"ר מושב מרגליות, איתן דוידי, התראין לכאן חדשות לאחר האירוע, ואצר: "לצערי זה אירוע קל יחסית לאירועים שיכולים לבוא. אנחנו נמצאים בבעיה קיומית. היישוב פונה ואין סיכוי להישאר בו בזמן לחימה. אנחנו ברווזים במטווח. אתה יודע למה אנחנו חיים עדיין? כי חיזבאללה החליט לא להרוג אותנו. אם לא נשנה את המציאות הקיימת - אף אחד לא יהיה מוכן לגור ביישובי הגדר". 

הפופולריים