חשיפה

תוכנית חמאס להמשך המלחמה: הרחבת המתיחות בגבול ישראל-סוריה, והשלוחה שהוקמה

תוכנית חמאס להמשך המלחמה: הרחבת המתיחות בגבול סוריה
הארגון הקים תשתית המונה עשרות פעילים במחנות הפליטים בסוריה ובדרום המדינה שמטרתה חימום חזית הגולן על ידי רקטות
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
חמאס
צילום: מסך

חמאס הקים שלוחה צבאית לא רק בלבנון אלא גם בסוריה, כך פורסם הערב (שני) בכאן 11. אותה שלוחה גם הייתה כנראה קשורה לירי מסוריה לעבר ישראל בחג פסח שעבר, שהתלווה למטח של שלוחת חמאס בלבנון לעבר הצפון. השלוחה הזאת מונה כמה עשרות פעילים. עיקר פעילותם בתוך מחנות הפליטים בסוריה ובגזרת דמשק, אבל גם בדרום המדינה, באזור קוניטרה ודרעא. בשנים האחרונות היה דם רע בין משטר אסד לבין חמאס בצל תמיכת ארגון הטרור במתנגדיו לפני עשור. אבל הצדדים, כך נראה, מחזירים עטרה ליושנה.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

> רשימת החטופים המלאה שנותרו בשבי

 בפגישה שהתקיימה בטורקיה, שפורסמה אמש בכאן 11, נועדו ראשי חמאס על מנת לתאם עמדות בעניין המשך המלחמה, בזירה העזתית וגם מהזירה הלבנונית, ועל האפשרות של קיום משא ומתן לעסקת חילופי שבויים נוספת בין חמאס לבין ישראל. הנהגת חמאס בחרה לקיים את המפגש הזה במדינה שלישית בחו"ל ולא באמצעים אחרים, כמו וידאו קונפרנס או שיחה בטלפון מוצפן, כדי להגיע למצב שכולם יושבים יחד בחדר סגור ומאובטח שאין לישראל חדירות מודיעינית אליו.

מקורות פלסטינים המעורים בפרטים אומרים כי בפגישה שבה השתתפו סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי ומנהיג חמאס בחו"ל, חאלד משעל וכן בכירים נוספים בארגון - התבצע תיאום לחימום גבול ישראל-סוריה באמצעות ירי רקטי על ידי חוליות צבאיות של חמאס שנמצאות כבר בסוריה.

בפגישה גם עלה הנושא של הנעת פיגועים כחלק ממהלך מתוכנן של הרחבת המתיחות בחזית הצפונית בעזרת שיתוף הפעולה והסיוע שחמאס נהנה ממנו. עוד נושא שעלה בפגישה - מעורבותה של תשתית חמאס בטורקיה במאמץ המלחמה.

הפופולריים