התקיפות בים האדום

אחרי חיסול פעיליהם: החות'ים טוענים - תקפנו ספינה בים האדום

אחרי חיסול פעיליהם: החות'ים - תקפנו ספינה בים האדום
החות'ים אישרו את חיסול 10 הפעילים, והודיעו: תקפנו ספינה בים האדום • בריטניה מתכננת גל תקיפות נגד הארגון
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
-
צילום: Ida מתוך vesselfinder

אש בים האדום: המורדים החות'ים בתימן הודיעו כי לראשונה, עשרה מאנשיהם נהרגו בתקיפה אמריקנית על הכוח הימי שלהם. לאחר התקרית, בה תקפו האמריקנים והטביעו ספינות חות'יות, איימו המורדים התימנים בתגובה. דובר החות'ים, אמר כי ארה"ב תישא באחריות לפעולה. עוד מסר הדובר כי החות'ים תקפו בטילי חוף את ספינת המשא Maersk Hangzhou שהייתה, לטענתם, בדרכה לנמל ישראלי. 

במקביל, הצבא הבריטי מתכונן לפתוח בגל מתקפות אוויריות נגד מטרות חות'יות. לפי התוכניות, שפורסמו בבריטניה, הממלכה תצטרף לארה"ב וייתכן למדינה אירופית נוספת. התקיפות תהיינה נגד יעדים מוגדרים מראש - בין אם בים או בתימן עצמה. כך דווח הטיימס הלונדוני.

פיקוד המרכז של ארצות הברית פרסם הבוקר פרטים על תקיפה נוספת שביצעו המורדים החות'ים בתימן בים האדום. מדובר בשתי תקיפות שכוונו לאוניית המטען MAERSK HANGZHOU תוך פחות מ-24 שעות. לא היו נפגעים וגם לא נזק לציוד טכני, והאונייה המשיכה במסעה צפונה.

> הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

לאחר שאתמול בשעה 20:30 האונייה הותקפה ע"י החות'ים בים האדום, עדכן צבא ארה"ב כי הבוקר בשעה 6:30 האונייה שיגרה פעם נוספת קריאת חירום. האונייה הותקפה על ידי ארבע סירות קטנות של המורדים החות'ים, הנתמכים על ידי איראן.

סירות החות'ים החמושות הצליחו להגיע עד כ-20 מטר מהאונייה, וחמושיהן ניסו אף לעלות אליה. צוות הביטחון של האונייה השיב אש, ובהמשך, מסוקים אמריקניים מ-2 המשחתות האמריקניות הקרובות הגיבו לקריאה. החות'ים ירו גם על המסוקים האמריקניים, שהשיבו אש והצליחו להטביע שלוש סירות מתוך הארבעה שתקפו, וחיסלה את החמושים החות'ים שהיו עליהן. הסירה הרביעית הצליחה לחמוק. סוכנות AFP הצרפתית דיווחה מפי גורמים בנמל אל-חודיידה בתימן כי לפחות עשרה אנשי ארגון החות'ים נהרגו בתקיפה האמריקנית נגד הסירות ושניים נפצעו.

בעקבות הידיעות על הטבעת הספינות עבד א-סלאם ג'חאף בכיר בהנהגת החות'ים כתב בחשבון הטוויטר שלו: "דמם של התימנים - מחירו יקר. התוקפנות האמריקנית משמעותה הכרזת מלחמה". עוד הוסיף הבכיר כי "מעשי-האיוולת של ארה"ב לא יעברו ללא תגובה, וכי דמם של השהידים לא יישפך לשווא", תוך שהוא מבטיח "הפתעות בשעות הקרובות".

דובר החות'ים בתימן, עבדול-סלאם, נפגש אחר הצהריים עם מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן בטהראן. השניים דנו בסוגיות דו-צדדיות ואזוריות. הגורם האיראני שיבח את התימנים על תמיכתם בפלסטינים מול ישראל.

בתוך כך, בריטניה הבהירה לאיראן כי היא נושאת באחריות למנוע מהמורדים בתימן הזוכים לתמיכתה להמשיך ולתקוף כלי-שיט מסחריים בים האדום. שר החוץ הבריטי קמרון אמר את הדברים בשיחה עם עמיתו האיראני עבד א-להיאן. השר הבריטי ציין שהתקיפות מסכנות את חייהם של חפים-מפשע ומאיימות על הכלכלה העולמית.

ההגנה האמריקנית על האונייה, היא כחלק מצוות המשימה הבין לאומי שהוקם עבור שמירת נתיבי השיט בים האדום בעקבות המתקפות של החות'ים מתימן על ספינות סוחר, שלטענת החות'ים קשורות לבעלות ישראלית או שעושות דרכן לישראל. על הקמת צוות המשימה הצהיר מזכיר הההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין לפני כשבועיים, ותחת הצוות לוקחות חלק גם בריטניה, בחריין, קנדה, צרפת, איטליה, הולנד, נורבגיה, סיישל, ספרד ודנמרק.

 

הפופולריים