עסקת חטופים

ראש ה-CIA ייפגש באירופה עם ראש המוסד, ר"מ קטר וראש המודיעין המצרי - לקידום מתווה

ראש ה-CIA ייפגש עם ראש המוסד, ונציגי קטר ומצרים
ביל ברנס, ראש הארגון, נשלח על ידי הנשיא ביידן על מנת לסייע בסגירת הפערים בין ישראל לחמאס
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
Tom Williams/Pool via AP
צילום: Tom Williams/Pool via AP

אחרי שחמאס דחה את המתווה הישראלי, ראש ה-CIA האמריקני ביל ברנס יישלח בתחילת השבוע הבא לסייע לקדם מתווים חדשים לגבי עזה, כך אמר היום (חמישי) גורם המעורה בפרטים לכאן חדשות. נשיא ארה"ב ביידן החליט לשלוח את ברנס לגשר על הפערים בין ישראל לחמאס לגבי עסקה שכוללת שחרור כלל החטופים בעזה וחודשיים של הפסקת אש.

עקבו אחר ערוץ הוואטסאפ של כאן חדשות

ברנס יקיים שיחות באירופה עם ראש המוסד דדי ברנע וכן עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל, וגם עם ראש ממשלת קטר שייח' מוחמד, שאחראי על המודיעין במדינתו. לדברי גורם מדיני שמעורה בפרטי המשא ומתן, עדיין אין פריצת דרך, אבל המעורבים חושבים על מתווים אחרים שניתן לקדם. עוד ישתתפו בשיחות ראש השב"כ רונן בר ומפקד המערך המודיעיני לאיתור החטופים והנעדרים, אלוף במילואים ניצן אלון.

פגישה משותפת בין ראשי סוכנויות המודיעין וראש ממשלת קטר התקיימה זמן קצר לפני ההכרזה על הסכם ההפוגה ההומניטרית ושחרור חלק מהחטופים תמורת אסירים פלסטינים בנובמבר שעבר. אתמול מסר הבית הלבן כי שליח הנשיא למזרח התיכון נמצא בקטר ודן באפשרות לעסקת חטופים נוספת.

קטר הודיעה לישראל אתמול כי חמאס השהה את המגעים לקידום המתווה לשחרור חטופים. כך אמרו שני מקורות המעורים בפרטים. חמאס העביר מסר ולפיו הוא דורש מישראל הסגה כוללת של כוחות צה"ל מרצועת עזה כבר בשלב הראשון של העסקה, ולמעשה להביא להפסקת המלחמה.

בנוסף, דובר משרד החוץ הקטרי גינה את התבטאויות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא העסקה: "אמירות חסרות אחריות, הורסים את הסיכוי להביא לעסקה. פוגע במאמצי התיווך - מעדיף פוליטיקה על פני הצלת חטופים".

 

הפופולריים