חשיפת כאן חדשות

בן גביר מאיים: אם הוראות הפתיחה באש בעזה לא ישונו – נשבש את עבודת הקואליציה

בן גביר מאיים: נפעל אם לא ישונו הוראות הירי בגבול עזה
יו"ר עוצמה יהודית מאיים לנקוט בצעדים בעקבות חשיפת כאן חדשות על צמצום הירי בפלסטינים שיתקרבו לגדר: "מדובר בקו אדום". בצה"ל מבהירים: המהלך – בשל החלטה של המפקדים, ההוראות לא שונו
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
גבול רצועת עזה
צילום: פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר איים היום (שני) בצעדים שינקוט בעקבות צמצום הירי בפלסטינים שמתקרבים לגדר בצפון רצועת עזה, שנחשף בכאן חדשות. בישיבת הסיעה שקיים אמר ראש עוצמה יהודית כי "אם לא ישונו הוראות הפתיחה באש בצפון הרצועה - נשבש את עבודת הקואליציה. מדובר בקו אדום".

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

עם זאת, בצה"ל הבהירו כי אין שינוי ממשי בהוראות הפתיחה באש, אלא שהצמצום בירי הוא בשל החלטתה של המפקדים. לפי צה"ל, "כוחות צה"ל פועלים על פי ההנחיות שלא לאפשר הגעה  לגדר הגבול של אף גורם. הוראות הפתיחה באש ומדיניות הפעלת הכוח מאפשרות לכוחות לעמוד במשימה, תוך מניעת אירועי ירי כוחותינו על כוחותינו, או פגיעה באזרחים ישראליים, לרבות חטופים שעלולים להגיע למרחב".

עם פרוץ המלחמה הכריזה מערכת הביטחון על הקמת רצועת ביטחון חדשה ברצועת עזה בעומק של קילומטר מהגבול. אך אתמול נחשף בחדשות הערב בכאן 11 כי לפי ההנחיות בשטח, הלוחמים אינם מורשים לבצע ירי לעבר מי שיתקרב למרחב הגדר.

חיילי מילואים שמשרתים ברצועת עזה מסרו לכאן חדשות: "הידיים שלנו קשורות כאילו לא היה כאן טבח".

הפופולריים