גורמי ביטחון בישראל: יש לאפשר אבטחה של חמושים על משאיות הסיוע שנכנסות לעזה

גורמי ביטחון: לאפשר אבטחה של חמושים על משאיות סיוע לעזה
בשבועות האחרונים עובדים בישראל עם חמולות בעזה שהביעו הסכמה לקחת אחריות אזרחית בעזה • גורם ביטחוני בכיר לכאן חדשות: "רק עזתים ינהלו את עזה והמדיניות שלנו היא לפעול כדי שהם לא יהיו חמאס"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
משאיות עם ציוד סיוע לעזה 02.11.23
צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

גורמי ביטחון בכירים הזהירו את הדרג המדיני ואף דרשו לאפשר לקבוצות חמושות בעזה לאבטח את משאיות הסיוע שנכנסות לרצועה. כך פורסם הערב (שישי) בחדשות שישי בכאן 11.

כדי למנוע ביזה של הסיוע ההומניטרי, גורמי ביטחון בישראל מנסים לקדם כבר בימים הקרובים מהלך שבו קבוצות חמושות של תושבים מקומיים בעזה, חמולות שאינן חמאס, יאבטחו את משאיות הסיוע. זאת לאחר האירוע הקשה שבו עשרות עזתים נהרגו ועוד מאות נפצעו מדוחק ורמיסה בניסיון לקחת סיוע הומניטרי של מזון ושתייה. בשבועות האחרונים עובדים בישראל עם חמולות בעזה שהביעו הסכמה לקחת אחריות אזרחית בעזה.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

גורם ביטחוני בכיר אמר לכאן חדשות כי אמצעי הלחימה שישמשו את החמולות לאבטחת הסיוע לא יגיעו מישראל. עם זאת, הגורם אמר שעל ישראל לאפשר את הכנסת אמצעי הלחימה לאותם גורמים בעזה, אחרי שיקבלו אישור מגורמים בין-לאומיים כמו מצרים, ארצות הברית וירדן.

הגורם הביטחוני הבכיר הוסיף כי "צה"ל לא יאבטח את המשאיות ההומנטריות בעזה, ואם רוצים שהסיוע יגיע למי שצריך, חייבים ליצור חלופה שלטונית לחמאס, גם באמצעות קבוצות חמושות של עזתיים". עוד הוסיף כי "רק עזתים ינהלו את עזה והמדיניות שלנו היא לפעול כדי שהם לא יהיו חמאס".

הפופולריים