פרסום ראשון: שש המשאיות שהכניסה אתמול ישראל לרצועה נבזזו

פרסום ראשון: 6 המשאיות שהכניסה אתמול ישראל לרצועה נבזזו
לראשונה מאז החלה המלחמה הכניסה אתמול ישראל סיוע הומניטרי, בהתאם להחלטת הדרג המדיני, ישירות משטחה לצפון הרצועה. המשאיות, שהיו אמורות להגיע למחסות שהקים האו"ם, לא הגיעו ליעדן
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
משאיות, סיוע הומניטרי, רצועת עזה, בית חולים שדה, ירדן
צילום: ללא

אתמול הכניסה ישראל, לראשונה מאז החלה המלחמה, שש משאיות סיוע הומניטרי ישירות משטחה לצפון רצועת עזה, במסגרת פיילוט שהתקיים בהתאם להנחיית הדרג המדיני. הערב (רביעי) פורסם לראשונה בחדשות הערב בכאן 11 כי למרות שהמשאיות נכנסו בהצלחה לעזה, זמן קצר לאחר שהחלו בתנועה לעבר מחסות שהקים האו"ם, הן נבזזו על ידי מקומיים. מכאן שבסופו של דבר המשאיות לא הגיעו ליעדן הסופי. 

בישראל מתכוונים להמשיך להכניס סיוע הומניטרי לצפון הרצועה ומעריכים שגם בפעמים הבאות המשאיות ייבזזו. זאת, עד שישראל תמצא חלופה שלטונית לחמאס בדמות גורמים מקומיים בתוך הרצועה שיהיו אחראים לחלוקת הסיוע לתושבי עזה. 

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

המשאיות חצו את הגבול באזור קיבוץ בארי ונסעו על הכביש שסלל צה"ל, שחוצה את הרצועה לרוחבה, במקום לעשות את כל הדרך מהדרום לצפון. נציג האו"ם ג'יימי מקגולדריק אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי הסיוע היה צפוי להאכיל כ-25 אלף בני אדם. ביום ראשון פורסם במהדורה כי צה"ל סיים את סלילתו של הכביש, שמגיע עד חוף הים בעזה.

בצילומי הלוויין שפורסמו ב"כאן חדשות", נראית סלילת הכביש מרגע תחילת העבודות בחודש פברואר ועד לסיומן. במשך כארבעה שבועות, כלים הנדסיים של צה"ל הצמידו חצץ ושיטחו את הקרקע. בכך חילקו את הרצועה לשניים באמצעות כביש שיאפשר תנועת כלי רכב וישמש "ציר הומניטרי" - תוך בידוק של תושבי עזה שירצו לעבור מדרום הרצועה לצפונה.

 

הפופולריים