לקראת הרחבת הלחימה

המסר הישראלי: "אם עסקת החטופים תיפול - ישראל תפעל ברפיח לפני סוף רמדאן"

"אם עסקת החטופים תיפול ישראל תפעל ברפיח לפני סוף רמדאן"
בימים האחרונים שוחחו בכירים ישראלים עם גורמי ביטחון במדינות ערביות, והבהירו שישראל נחושה לפעול ברפיח
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
עיר האוהלים ברפיח, 08.02.24
צילום: רויטרס

בכירים ישראלים שוחחו בימים האחרונים עם גורמי ביטחון במדינות ערביות באזור, והבהירו להם שישראל נחושה לפעול ברפיח: "אם המגעים לשחרור החטופים יכשלו, ישראל תתחיל לפעול ברפיח ולפנות אוכלסייה - עוד לפני סיום חודש רמדאן". כך פורסם הערב (שבת) בחדשות הערב בכאן 11.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול כי אישר את תוכניות הצבא לתמרון קרקעי ברפיח, כולל תוכנית לפינוי האוכלוסייה. ייתכן שההודעה נועדה להפעיל לחץ על חמאס, במטרה להראות הצהרת כוונות ישראלית גם מול המדינות המתווכות - מצרים וקטר. בישראל אמרו שהתנאים שהעביר חמאס לקטר בנוגע לעסקה מופרכים. עם זאת אמרו כי ניתן להתחיל משא ומתן על מספר האסירים הגבוה שהם דורשים לקבל, זהותם, וגם על האפשרות לאפשר חזרה של תושבי עזה מדרום לצפון הרצועה.

בשיחה שקיים אתמול עם מפקדי אוגדת יהודה ושומרון הציג הרמטכ"ל הרצי הלוי את האתגרים של חודש רמדאן והוסיף: "אנחנו במלחמה רב זירתית - לבנון, סוריה, יו"ש, עזה וגם דברים יותר רחוקים. לכל חייל יש אחריות על כל הזירות כי כל אירוע שקורה באמת משפיע ויכול לייצר הדבקה גם באזורים אחרים".

בארגון הטרור חמאס מחכים לתשובה של ישראל על מסמך הדרישות שהגישו למתווכות בעניין העסקה לשחרור חטופים. בכיר בחמאס מחמוד מרדאווי, אמר כי הארגון לא יענה לדרישת ישראל להפריד בין שלבי העסקה. לפי הערכות, משלחת המשא ומתן לא תצא לדרך לפני יום שני.

בעיתון אל-אחבאר הלבנוני, דווח ביום שישי כי ישראל הודיעה בפעם הראשונה לבכירים מצרים כי בכוונתה להיכנס לרפיח ולבצע "פעולות איכותיות" ומוגבלות, במטרה לשחרר חטופים לפני הכניסה המתוכננת. 

הפופולריים