רס"ל עילי גרפינקל נפל בחילופי האש עם המחבל שירה לעבר אוטובוס בבנימין

רס"ל עילי גרפינקל נפל בחילופי אש עם המחבל בבנימין
כוחות הביטחון ניהלו קרב יריות שארך כחמש שעות מול המחבל, ולאחר זיהויו על ידי רחפן הוא חוסל על ידי מסוק קרב. מפקד גדוד בפיקוד העורף נפצע קשה באירוע
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
צילום:

רס"ל עילי דוד גרפינקל, לוחם ביחידת דובדבן בעוצבת הקומנדו, נפל אתמול (שישי) בחילופי אש עם המחבל שפתח בירי לעבר מיניבוס ישראלי, סמוך לצומת הפרסה שליד היישובים דולב וטלמון. כוחות הביטחון ניהלו קרב יריות שארך כחמש שעות מול המחבל, ולאחר זיהוי של המחבל על ידי רחפן הוא חוסל על ידי מסוק קרב.

רס"ל עילי דוד גרפינקל

במהלך חילופי האש נפצעו שישה לוחמים אחרים, בהם מפקד גדוד בפיקוד העורף שנפגע באורח קשה - והיתר בינוני וקל. המחבל, מג'האד מנצור, בן 32, שירת בעבר במשמר הנשיאותי הפלסטיני, והתפטר ב-2013. הוא ריצה מאסר בבית הכלא ומזוהה עם פת"ח. הלילה כוחות צה"ל מיפו את ביתו שבבכפר דיר איבזיע.

תיעוד חיסול המחבל:

מתחקיר ראשוני עולה כי המחבל נע בלילה לאזור סבוך עם טרסות גדולות, התמקם מול הצומת עם נשק צלפים, קליבר 7.62 עם כוונת ודורגלים. הוא בנה עמדות ירי על שלוחה ומשם ביצע ירי על אוטובוס בשעה 05:15, אירוע שהסתיים ללא נפגעים. 36 דקות אחר כך, רחפן של כיתת הכוננות, של אחד היישובים הסמוכים, כרם רעים, זיהה באופן חד משמעי את המחבל חמוש ומסתתר בשיחים.

רחפן שמר על "קשר עין" עם המחבל במשך קרוב לשעה, אבל אז, נגמרת לו הסוללה. כשזאת נגמרה, יש חלון זמן מסוים, של כמה דקות, שבו כבר אין "קשר עין" עם המחבל ואין זיהוי רציף שלו. בערך בשעה 06:45 הגיע מסוק קרב, אך בשלב זה הוא כבר לא זיהה את המחבל.

> הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

המחבל המשיך לירות ופצע ישראלים שקפצו למקום. לוחמים מיחידת דובדבן הוקפצו לזירה, כאשר מעל הועלה כטב"ם מסוג זיק. ברגע שהלוחמים התקרבו אליו תוך זריקת רימונים, הוא הצליח לירות ולפגוע בישראלי נוסף. רק בהמשך לאחר שמזג האוויר השתפר הוא חוסל בתקיפה של מסוק קרב מהאוויר. על פרק הזמן הארוך, כחמש שעות, עד לחיסול המחבל אומרים בצה"ל שהאירוע נוהל בצורה איטית מאחר ומדובר בתא שטח גדול, הגזרה בודדה, ולכן נערכו בצורה איטית ומאובטחת ככל הניתן.

עוד מסרו בצה"ל כי הנפגעים היו בצומת, לא בזמן הפיגוע עצמו לעבר האוטובוס, אלא בזמן שבו לוחמים נעו לכיוון הצומת כדי לחסל את המחבל בזמן שפרקו מהרכבים לפני שנכנסו לשטח. בנוסף נמסר כי המחבל היה חמוש בנשק צלפים מרחק של מאות מטרים מהציר. על נשקו הייתה גם כוונת אופטית. לא נמצא עליו אמל"ח נוסף.

תיעוד מירי המסק"ר:

הפופולריים