המגעים לשחרור חטופים

לאחר סבב שיחות נוסף: המתווכות גיבשו הצעה עדכנית לחמאס

לאחר סבב שיחות נוסף: המתווכות גיבשו הצעה עדכנית לחמאס
המשלחת הישראלית צפויה לשוב מקהיר בהמשך היום • התקדמות במגעים לעסקה עשויה להביא לדחייה בסגירת פעילותו של ערוץ אל ג'זירה בארץ
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
מרים אלסטר, פלאש90
צילום: מרים אלסטר, פלאש90

ראש המוסד דדי ברנע עדכן את ההצעה הישראלית במשא ומתן לעסקת חטופים. בתוכנית הבוקר הזה עם אריה גולן בכאן רשת ב, פורסם כי ההצעה כוללת התגמשות משמעותית יותר בעניין חזרת העזתים לצפון הרצועה.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

שמות החטופים בעזה - והמשוחררים

המשלחת הישראלית צפויה לשוב אחר הצהריים מקהיר, בסיומו של סבב השיחות בתיווכה של מצרים, שבמסגרתו גיבשו המתווכות הצעה עדכנית להתייחסות חמאס. מלשכת ראש הממשלה נמסר "ישראל מצפה מהמתווכות לפעול ביתר שאת מול חמאס לקידום המשא ומתן לטובת עסקה". גורם מסר לכאן חדשות מוקדם יותר, "יש רצינות וענייניות בשיחות אבל צריך לראות שחמאס מעוניין להתקדם".

גורם המעורה במגעים הוסיף כי ישראל התנגדה עד עתה לערוך "שיחות קרבה" עם חמאס, במתכונת הדומה לזו של ההסכם לשחרור גלעד שליט, בו הצוות הישראלי שוכן בחדר סמוך לצוות מטעם חמאס, ואילו המתווכות מדלגות בין החדרים. לדבריו, לעתים אף חולפת יממה בין מפגש המתווכות עם אחד הצדדים, מה שמאריך את המשא ומתן.

בין עסקת חטופים ל"חוק אל ג'זירה"

בקואליציה מעריכים כי התקדמות בעסקת החטופים עשויה להביא לדחיית סגירתו של אל ג'זירה. זאת בשל מעורבות קטר בערוץ והתפקיד שהיא ממלאת במגעים להשגת הסכמות במו"מ. גורם בקואליציה אמר כי סגירת הערוץ הקטרי אינה מנותקת מהתנהלות המדינה המפרצית בסוגיית העסקה, ומיכולתה, בין השאר, להפעיל לחץ משמעותי על חמאס כדי לקדם עסקה שתביא לשחרור חטופים בהקדם.

אתמול אושר חוק אל ג'זירה במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, ועל פיו אם ראש הממשלה שוכנע כי תכנים שמשודרים בערוץ זר שמשדר בישראל פוגעים ממשית בביטחון המדינה, שר התקשורת בהסכמת ראש הממשלה יוכל להורות על הפסקת השידורים של הערוץ. זאת בכפוף לחוות דעת מקצועית אחת לפחות מטעם גורמי ביטחון שתתמוך בכך ששידורי הערוץ אכן פוגעים בביטחון המדינה. כעת צפוי שר התקשורת לפנות לגורמים אלה על מנת לקדם את המהלכים לקראת סגירת הערוץ. כאמור, לפי ההערכות - התקדמות בעסקת החטופים עשויה לדחות את הסגירה.

הפופולריים