התקיפה בשאטי

חיסול בניו של הנייה אושר על ידי קצין בדרגת אל"מ

חיסול בניו של הנייה אושר על ידי קצין בדרגת אל"מ
נתניהו וגלנט לא עודכנו מראש. בצה"ל אומרים כי אחד מהמחוסלים היה מעורב בהחזקת חטופים ברצועה. גורם שעוסק במו"מ לעסקה מזהיר: החיסול יכול לפוצץ את המגעים
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
ילדים הנייה חוסלו
צילום: ערוץ "אל-אקצא" של חמאס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט לא נדרשו לאשר את חיסול שלושת בניו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה, משום שהיה מדובר ב"הזדמנות מבצעית" - כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות הערב בכאן 11. שרים בקבינט, מנגד, טוענים כי בשל הרגישות היה צורך לדון בתקיפה. החיסול אושר על ידי קצין בדרגת אלוף-משנה במרכז האש של פיקוד דרום. 

 

עוד פורסם הערב במהדורה כי קבינט המלחמה המצומצם לא קיים דיון טרם ההתנקשות. כך, לדברי שלושה מקורות המעורים בנושא. גורם שעוסק במשא ומתן לעסקה לשחרור חטופים אמר כי "החיסול עלול לגרום לפיצוץ המגעים".

 

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

לפי הודעת צה"ל, השלושה שהותקפו הם אמיר הנייה, מפקד חוליה בזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד הנייה, פעיל צבאי בארגון, וחאזם הנייה, גם הוא פעיל צבאי. בצה"ל אומרים כי אחד מהמחוסלים היה מעורב בהחזקת חטופים. להנייה 13 ילדים, מהם שמונה בנים וחמש בנות. מרבית ילדיו נמצאים מחוץ לרצועה, אך אלה שנשארו עשו זאת כדי לשמור על רכוש המשפחה. החיסול התרחש במחנה הפליטים שאטי, שם גם נולד הנייה עצמו. שלושת הבנים נסעו במחנה הפליטים לקבלת פנים לכבוד עיד אל-פיטר כשרכבם הותקף מהאוויר בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ. 

מוקדם יותר היום אישר הנייה כי שלושה מבניו ושלושה מנכדיו חוסלו על ידי ישראל בתקיפת רכב. הנייה הודה בתגובה לאלוהים "על הכבוד שהם הפכו לשהידים". גורם ביטחוני ישראלי אמר כי יעדי החיסול אכן היו שלושת הבנים. מנהיג חמאס התייחס בצל החיסול גם למשא ומתן לעסקה עם ישראל ואמר: "מה שישראל לא הצליחה להשיג בהרג וגירוש - היא לא תצליח להשיג בשולחן המשא ומתן. עמדת חמאס קבועה ולא תשתנה בשום תנאי".

 

הפופולריים