פרסום ראשון

גורם סעודי: פעולה ברפיח תרחיק את הנורמליזציה עם ישראל

גורם סעודי: פעולה ברפיח תרחיק את הנורמליזציה עם ישראל
ריאד העבירה מסר דרך ארצות הברית כי מבצע צבאי יהיה טעות גדולה וישרת את איראן • לפי הגורם, בלי מדינה פלסטינית - לא ייתכן שלום עם סעודיה
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
AP Photo/Hatem Ali
צילום: AP Photo/Hatem Ali

גורם במשפחת המלוכה הסעודית לכאן חדשות: בריאד העבירו דרך האמריקנים מסר לישראל שפעולה צבאית ברפיח תהיה טעות גדולה ותרחיק את הנורמליזציה בין המדינות. כך פורסם היום (חמישי) בתוכנית 'הבוקר הזה' עם אילאיל שחר בכאן רשת ב. לדברי אותו גורם סעודי, פעולה כזאת תשרת את איראן, שלא מעוניינת לראות רגיעה בעזה. במצב כזה בלתי אפשרי שתהיה נורמליזציה עם ישראל. סעודיה תצטייר כמדינה בוגדת.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

אותו גורם במשפחת המלוכה הסעודית אף הוסיף שישראל צריכה להקריב למען השלום כדי לדחוק את איראן וחיזבאללה, כדי ליצור ברית אזורית עם מדינות ערב בהתבסס על שיתוף הפעולה שכבר קיים. חייבים לשים את הסוגייה הפלסטינית מאחורינו.

באותו עניין אמר הגורם הסעודי כי אם לא תהיה מדינה פלסטינית, ישראל לא תוכל לכונן שלום עם סעודיה. ריאד לא יכולה לאבד את הקלף הזה מתוקף מעמדה מבין המדינות המוסלמיות.

בימים האחרונים נראה שגם האמריקנים וגם הסעודים מכשירים את הקרקע ליום שאחרי הפסקת האש בעזה, אם תהיה. לא בכדי ראינו השבוע את שרי החוץ, האמריקני והסעודי, מודיעים בריאד ששתי המדינות קרובות לסכם את ברית ההגנה הביטחונית, אותה ברית שהסעודים דרשו כתנאי מקדים לנורמליזציה עם ישראל, ברית שכוללת אספקת נשק מתקדם וגם תכנית גרעין אזרחית סעודית. הצהרות שנועדו מן הסתם להעביר את משקל הכובד לישראל גם בסוגיית העסקה בעזה וגם בסוגיית פתרון שתי המדינות.

הדברים האלה גם מתחברים למה שדווח בגרדיאן הבריטי על כך שהסעודים דוחפים לתוכנית חלופית שתוציא את הרכיב הישראלי מהסכם ההגנה עם ארצות הברית לאור היעדר ההתקדמות בסוגיה הפלסטינית. כלומר הסעודים מכוונים להסכם הגנה צנוע יותר שיכלול סיוע אמריקני בהקמת תשתית גרעינית אזרחית סעודית. לפי הדיווח, ייתכן שההסכם הראשוני ייחתם ללא קשר להתפתחויות בישראל ובשטחים הפלסטינים, אך אם ישראל תסכים למהלכים בלתי הפיכים למדינה פלסטינית - סעודיה תכיר בה.

הפופולריים