המגעים לעסקה

פסימיות במשלחת הישראלית, ארה"ב לוחצת על ישראל להתגמש

פסימיות במשלחת הישראלית, ארה"ב לוחצת על ישראל להתגמש
הצוות שנמצא בקהיר העביר איתותים שליליים לגבי השיחות וקבינט המלחמה ידון האם להחזיר את המשלחת. למרות זאת, ישנם גורמים ישראליים שסבורים שיש אפשרות לגשר על הפערים
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משלחת המשא ומתן הישראלית שנמצאת בקהיר ביומיים האחרונים העבירה איתותים שליליים לגבי השיחות שמתנהלות עם המתווכות. לפי מקורות ישראלים, מסתמן שהמשלחת תשוב לישראל בלי התקדמות ממשית בשיחות. היום (רביעי) קבינט המלחמה צפוי לדון בשאלה אם להשאיר את המשלחת במצרים, או להחזירה לישראל. כך פורסם בחדשות הערב בכאן 11.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

נקודות המחלוקת בשיחות נשארו: דרישת חמאס לסיום המלחמה, חוסר וטו ישראלי על זהות האסירים שישוחררו, ומנגנון שחרור החטופים בשלב הראשון.

ארה"ב לוחצת על ישראל להתגמשות במגעים. ראש ה-CIA נפגש היום עם כל הצמרת הישראלית - ראש הממשלה, שר הביטחון וראש המוסד, כאשר בישראל מתייחסים להצעת חמאס בשלילה וטוענים כי הפערים בינה לבין הקו האדום של ישראל משמעותיים. עם זאת, ישנם גורמים ישראלים שסבורים שיש מקום לגישור בין שתי ההצעות, ולכן צוות המשא ומתן צריך לקבל מנדט לניהול המגעים בקהיר. בעקבות הזעם שהופנה בישראל לעבר הממשל האמריקני על ההתנהלות בימים האחרונים, טענו בכירים בממשל כי המהלך הוא זה שהביא את חמאס להסכים להצעה כלשהי, בתקווה לפריצת דרך.

מקורות פלסטיניים בעזה המעורים בשיחות אמרו לכאן חדשות כי מצב המשא ומתן קשה וסבוך אך הצדדים עדיין נותנים הזדמנות. לדבריהם המגעים לא נכשלו לפי שעה חרף הקשיים הרבים. משלחת חמאס בקהיר מקיימת התייעצויות משם כדי לנסות ולהגיע להסכמות מול מתווה המתווכות. המתווכות מצרים וקטר מנסות למנוע את קריסת הדיונים ומעדיפות לתת לשני הצדדים זמן להתייעצויות פנימיות. אבל אותם מקורות מדגישים: "אי מתן ערבויות להפסקת המלחמה זו לא פחות מהתאבדות עבור חמאס".

הפופולריים