ישראל שולחת משלחת לקהיר: "הצעת חמאס גרועה"

ישראל שולחת משלחת לקהיר: "הצעת חמאס גרועה"
השר גנץ הבהיר: "לא יהיה שום שיקול פוליטי, ממשיכים להפוך כל אבן". כמו כן, גורם מדיני מסר על תשובת חמאס כי הם "עדיין דורשים הפסקת מלחמה"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
פלאש 90
צילום: פלאש 90

בעקבות הסכמת חמאס להצעת המתווה של מצרים וקטר, קבינט המלחמה קיים הערב (שני) התייעצות טלפונית. מלשכת ראש הממשלה נמסר שהקבינט החליט פה אחד שישראל תמשיך בפעולה ברפיח וגם תשלח משלחת של דרגי עבודה למתווכות, למרות שהצעת חמאס רחוקה מהדרישות של ישראל. ראשי מערכת הביטחון תמכו גם הם בהחלטה להמשיך כמתוכנן את הפעולה ברפיח.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

רשימת שמות החטופים בעזה - והמשוחררים

השר בני גנץ כתב על תשובת חמאס כי היא "אינה תואמת את השיח", אך הבהיר "למרות זאת ממשיכים להפוך כל אבן - לא יהיה שום שיקול פוליטי". לדבריו, קיימים בהצעה "פערים משמעותיים", ולכן תצא משלחת לקהיר. "גם פעולה צבאית ברפיח היא חלק בלתי נפרד מהמאמצים להחזיר את חטופינו", הסביר.

גורם מדיני אמר על תשובת חמאס: "הם עדיין דורשים את הפסקת המלחמה". כמו כן, העמדה של כל הגורמים בקבינט במלחמה הייתה כי "תשובת או הצעת חמאס גרועה. ישראל אינה יכולה להסכים לה. עם זאת, כן הייתה הסכמה כי 'צריך ללכת ולשמוע', ולכן התקבלה ההחלטה להוציא משלחת".

שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי, התייחס להסכמה של ארגון הטרור וצייץ: "פאק חמאס". ראש האופוזיציה יאיר לפיד העביר ביקורת על הקואליציה: "ממשלה שרוצה להחזיר את החטופים מכנסת עכשיו דיון דחוף ושולחת את הצוותים לקהיר, לא מוציאה בהיסטריה 3 תדרוכים שונים מגורמים שונים ומועכת את הלב של המשפחות. חרפה לאומית. אין גבול".
עם זאת, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, תקף את חמאס והציע פתרון אחר: "לתרגילים והמשחקים של החמאס יש רק תשובה אחת: פקודה מיידית לכיבוש רפיח! הגברת הלחץ הצבאי, והמשך כתישתו המלאה של חמאס, עד הכרעתו המוחלטת".
הפופולריים