עבאס: הרשות תקבל אחריות על עזה במסגרת פתרון מדיני כולל

עבאס: הרשות תקבל אחריות על עזה במסגרת פתרון מדיני כולל
יו"ר הרשות הפלסטינית אמר בפגישתו עם בלינקן כי יסכים לקבל אחריות על רצועת עזה כחלק מפתרון מדיני שיכלול את הגדה המערבית, ירושלים המזרחית והרצועה
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
בלינקן, עבאס
عباس وبلينكن צילום: AP

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן נפגש היום (ראשון) ברמאללה עם יושב ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, באשר למלחמה בין ישראל וחמאס. בפגישה הבהיר עבאס כי רצועת עזה היא "חלק בלתי נפרד ממדינת פלסטין" וכי הוא יסכים לקבל אחריות עליה במסגרת פתרון מדיני כולל, שיכלול את הגדה המערבית, ירושלים המזרחית ורצועת עזה.

> עקבו אחרי ערוץ הוואטסאפ של כאן חדשות - לחצו על הפעמון ואתם מעודכנים

לפי גורם במשרד החוץ האמריקני, בלינקן אמר לעבאס בפגישתם כי הרשות הפלסטינית צריכה לשמש תפקיד מרכזי במה שיקרה בעזה בעתיד. עבאס הדגיש כי הפתרונות הצבאיים והביטחוניים לא יביאו ביטחון לישראל ודרש: "יש להפסיק מייד את המלחמה ההרסנית ולהאיץ את הסיוע ההומניטרי לרצועה, הכולל תרופות, מזון, מים, חשמל ודלקים".

במקביל לפגישה, מפגינים ברמאללה קראו להחרמת ארצות הברית ובריטניה - בשל הסיוע שלהן לישראל במלחמה.

אתמול פורסם בחדשות הערב כי בלינקן אמר לבכירים ישראלים כי יש צורך בהפסקת אש הומניטרית גם למען דעת הקהל העולמית: "כרגע שתי המפלגות תומכות בישראל אבל מתחילות להגיע תמונות מעזה ויש הפגנות. צריך הפסקת אש כדי שיהיה לכם מרווח נשימה בינלאומי וכדי שתוכלו להמשיך את הפעילות הצבאית". 

דבריו של בלינקן הגיעו על רקע פגישתו בירדן אתמול עם שרי החוץ הערבים מסעודיה, ירדן, איחוד האמירויות, קטר, מצרים ומזכ"ל אש"ף. בפגישה אמר מלך ירדן כי על מדינות ערב ללחוץ על הקהילה הבינלאומית להפסיק את המלחמה בעזה, להכניס סיוע רציף לרצועה ולהגן על התושבים. כחלק מסבב פגישותיו במזרח התיכון, מחר צפוי בלינקן לבקר בטורקיה והיום נפגש ברמאללה עם אבו מאזן ובכירים פלסטיניים.

הפופולריים