"מבפנים הכי צרחתי שאני יכולה": התלמידה שהותקפה מינית מדברת

"צרחתי בלב": הנערה שהותקפה ע"י בן ה-15 מדברת
בילוי עם חברים הפך לאירוע משנה חיים עבור נערה אחת, שחוותה פגיעה מינית • בשבועות האחרונים היא ואמה שומעות את הדיווחים ומרגישות שנעשה עוול • בריאיון לגאולה אבן סער היא גוללה את השתלשלות האירוע
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
אונס בתל אביב
צילום: -

לפני כמה שבועות הפך בילוי עם חברים קרובים לאירוע נורא, אירוע משנה חיים עבור נערה בת 15. איני נוהגת לראיין קטינות נפגעות או את הוריהם. אבל המקרה הזה שונה: הנערה היא חברה של בתי, ממש מבאי ביתי, ואני מכירה אותה שנים. השבוע הנערה ואמה פנו אליי וביקשו לחשוף את הסיפור. הן שומעות את הדיווחים בעשרת הימים האחרונים וחושבות שנעשה לה עוול. כל מה שנאמר בריאיון אושר לשידור בהסכמת הנערה ואמה.

במקביל, הערב פורסם בתוכנית "השבוע עם גאולה" כי המשטרה תגיש ביום ראשון הצהרת תובע נגד הנער, לקראת כתב אישום שיוגש נגדו בשבוע הבא. המשטרה סיימה את חקירתה והתיק נמצא בפרקליטות להשלמות טכניות אחרונות. אם לא יהיה שינוי בפרקליטות, הנער יואשם באונס וגם במעשים מגונים כלפי שש הנערות שהתלוננו נגדו.

הריאיון המלא מתוך "השבוע עם גאולה" בכאן 11

"זה לא פשוט. אני בקושי מצליחה לישון ואני קמה בחרדות", היא מספרת. "לדעת שאת היית משותקת בעצם ושלא יכולת להגיב, עם כמה שרצית להעיף אותו ממך, לא יכולת. זה אוטומטית גורם לך להרגיש אשמה".

"רצו המון דברים לא נכונים, גם מה שעורך הדין שלו אמר. שהוא אומר שהכול היה בהסכמה. לראות את זה רץ בכל ערוץ תקשורתי, זה שובר. ולי אסור להגיב כי החקירה בעצם פתוחה", היא מסבירה את בחירתה לדבר. "אני צריכה לראות את זה בטלוויזיה ובעצם לסתום. למה את התגובה שלו כן מראים? למה את שלי לא? הוא ניצל את המצב שלי, הייתי שיכורה - והוא ניצל את זה".

בריאיון סיפרה הנערה כי הכירה את הנער לפני שנתיים. "היה רק דיבור באינסטגרם, לא היה משהו מעבר. ובעצם אחרי חודש שאנחנו דיברנו, כמעט על בסיס יום-יומי, שמעתי שהוא אנס מישהי וכאן בעצם הקשר נותק. לא הייתה לי שום תקשורת איתו מאז".

"הוא ניצל את המצב הזה שאני לא יכולה להגיב. לא הייתי במצב לדחוף אותו או להוציא איזשהו קול. מבפנים אני הכי צרחתי שאני יכולה"

באשר להשתלשלות האירוע, מספרת הנערה: "הייתי בבית עם חברות, הוא היה במסיבה, בעצם כמה חברים באו לעזור לי ולעוד חברה שלי, שהיינו במצב לא כל כך טוב. אחרי בערך חמש דקות הוא הגיע. לא ידעתי בכלל שהוא עומד להגיע. בעצם הוא הרים אותי כל הדרך עד לבית של אותו הילד".

כשהגיעו לביתו של אותו ילד - נרדמה. "הוא ישב על כיסא בחדר בפינה. לא הייתה כל כך שום תקשורת ביני לבינו, רק כל מי שנכנס לחדר, הוא אמר לו שאני לא מרגישה טוב ולסגור את האור ולצאת מהחדר. באמת חשבתי שהוא גם בא לעזור".

"אני ישנתי וזה שהוא התחיל לגעת בי, בעצם התעוררתי מזה. לא הבנתי שבאמת אני נקלעת לסיטואציה הזאת. הוא גם ידע שלזוז אני פחות יכולתי, כי כל הגוף שלי כאב והראש שלי באמת... לא הייתי במצב לדחוף אותו או להוציא איזשהו קול. הדבר היחיד שהצלחתי לעשות זה להגיד לו שאני לא מרגישה טוב וזה לא עניין אותו. הוא המשיך. רק בסוף הוא אמר לי שהוא מצטער והוא קם והלך".

אמה של הנערה: "הייתי קפואה, לא יכולתי להגיד לה שום דבר. הקשבתי, בכיתי. כעסתי על זה שנערים פשוט יכולים לעשות מה שהם רוצים"

לאחר שסיים, חיכתה שייצא מהחדר. "אני לא חושבת שהוא ראה שאני התעוררתי. הוא ניצל את המצב הזה שאני לא יכולה להגיב, אני לא יכולה לזוז ואני לא יכולה לדחוף אותו, לצרוח, למרות שמבפנים אני הכי צרחתי שאני יכולה. אבל אותו זה לא עניין".

"אחרי כמה שעות בעצם החלטתי לשלוח לו הודעה, לשאול מה קרה שם. בהתחלה הוא בכלל ניסה להסתיר ממני את מה שקרה. הוא אמר שהיו רק נגיעות, וזה לא נכון כי אני זכרתי מה קרה. ורשמתי לו את זה וממש תיארתי לו בדיוק מה קרה, איך קרה, מה הוא עשה. ומה שהיה לו לומר לי זה שידוע שהוא אחד שלא יודע לשלוט בעצמו".

"הייתי נורא מבוהלת. אני בעצם הרגשתי נורא לבד. פחדתי לספר למישהו, פחדתי גם שלא יאמינו לי". לדבריה, האדם הראשון שסיפרה לו על מה שקרה היה הילד שלביתו הביא אותה הנער. "הוא היה בהלם. הוא לא... הוא לא ידע איך להגיב, הוא אמר לי שאני צריכה לפנות למשטרה, לספר את זה למישהו טיפה יותר מבוגר. אבל אני לא... בכלל לא הייתה מחשבה שלי להגיש תלונה".

"ילדה שהכרתי, כתבה לי 'איך את?', אמרתי לה שקשה לי. אז היא כתבה: 'אבל למה את משקרת? מה עדיף להיות, בוגדת או נאנסת?'"

הבאות שלהן סיפרה היו חברותיה בבית הספר. "בכיתי להן, אמרתי שאני באמת לא יודעת מה לעשות". רק כעבור חמישה ימים שיתפה גם את אמה. "זה לא דבר קל, לבוא ולהגיד לאימא שלך שנאנסת. זה מאוד קשה".

"הייתי קפואה, לא יכולתי להגיד לה שום דבר", מספרת האם. "הקשבתי, בכיתי ולא ידעתי מה לעשות. שאלתי אותה קודם כול איך היא מרגישה. הבנתי שלא פשוט לה. שהיא פחדה ועדיין היא פוחדת, היא חוששת. כעסתי, צרחתי בשקט. כעסתי על הנער, כעסתי על זה שילדים, בנים, נערים, פשוט יכולים להרשות לעצמם לעשות מה שהם רוצים".

לאחר שהלכו יחד להגיש תלונה במשטרה, פנו לנערה חמש נערות נוספות שטוענות כי עברו חוויה דומה. "המשטרה שאלה אותי אם אני מוכנה להתעמת עם אותו הילד. אמרתי לו שהוא הרס חיים של כל כך הרבה בנות, צרחתי עליו. 'איך, איך אתה מסוגל?'. והאמת, אני שמחה שהתעמתתי איתו".

"אני יודעת שניסיתי לעצור את המקרה הבא, לא שתקתי. לא מגיע לא לי ולא לשאר הבנות שהוא ישוחרר. אני ילדה בכיתה י', החיים עוד כל כך לפניי"

על אף התמיכה שהיא מקבלת, הנערה מספרת שיש גם מי שבוחרים להגיב אחרת. "ילדה שאני הכרתי, רושמת לי 'איך את?', אמרתי לה שקשה לי. אז היא כתבה: 'אבל למה את משקרת? מה עדיף להיות, בוגדת או נאנסת? זה לא קרה לך, את זרמת עם אותו הילד ובעצם התחרטת על זה".

היום, היא לא מתחרטת על התלונה שהגישה במשטרה. "אני יודעת עם עצמי שניסיתי לעצור את המקרה הבא, לא שתקתי. אני מקווה שאני כן אצליח להתאושש, אני מקווה גם שאותן בנות יצליחו להתאושש. שהוא ייעצר. שהפעם לא יעברו על זה בשתיקה, זה לא מגיע לא לי ולא לשאר הבנות שהוא ישוחרר. אני ילדה בכיתה י', החיים עוד כל כך לפניי".

עו"ד חיים אוחנה, המייצג את בן ה-15 החשוד באונס, מסר בתגובה: "המקום היחיד המוסמך לברור חפותו, או אשמתו של אדם, גם ובמיוחד כאשר מדובר בקטין, הוא בית המשפט. לא התקשורת, לא הרשתות החברתיות ולא כיכר העיר, גם אם לאותה כיכר קוראים 'כיכר הבימה'. מטעמים מובנים, איננו יכולים להתייחס לפרטי החקירה ולתוכן ההאשמות ואנחנו עדיין מקווים ומאמינים, כי לא יוגש כתב אישום כנגד הקטין והוא ישוחרר מייד עם סיומה של החקירה".

הפופולריים