יו"ר דירקטוריון הרכבת: "השיבושים - בגלל מאבק על כסף ושליטה"

"השיבושים ברכבת - בגלל מאבק על כסף ושליטה"
דן הראל הסביר כי החברה רוצה לשפר את השירות לציבור. "יש בערך 60 צעדים ארגוניים שהוועד נקט נגד החברה - אנחנו הכלנו את כולם ואנחנו במשא ומתן כבר חצי שנה", ציין יו"ר הדירקטוריון
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
רכבת ישראל
צילום: צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל דן הראל האשים היום (שני) את ועד העובדים של החברה כי המאבק הוא לא על הבטיחות, אלא על כסף ושליטה. "יש בערך 60 צעדים ארגוניים שהוועד נקט נגד החברה - אנחנו הכלנו את כולם ואנחנו במשא ומתן כבר חצי שנה", הסביר הראל לאסתי פרז ב"בחצי היום" בכאן רשת ב.

האזינו לריאיון המלא עם יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל דן הראל

הראל הוסיף כי המטרה היא לשפר את השירות לציבור: "נהג עושה משמרת של שמונה וחצי שעות ביום. מתוך זה מותר לו, על פי ההסכם הקיבוצי, לנהוג שש שעות. הממוצע של נהגי הנוסעים אצלנו הוא שלוש שעות ו-29 דקות, וכדי לשפר את השירות לציבור הרכבת העלתה את כמות שעות הנהיגה נטו, מהרגע שהרכבת זזה ועד הרגע שהרכבת עוצרת, לשלוש שעות ו-55 דקות, הנהגים מתוגמלים על זה, הם מקבלים על זה פרמיה, רק זה לא נוח לכל מיני אנשים".

"הסיפור פה לדעתי, ואני מצוי במה שקורה, הוא שליטה, מי יקבע, מי ייסע איפה. אם הנהלת הרכבת רשאית לקבוע סידור נוסעים. בית הדין לעבודה בשבוע שעבר נתן לזה תשובה מוחצת, ובהחלטה הוא כתב שסידור הנסיעה הוא פררוגטיבה של ההנהלה, היא חייבת לקיים היוועצות, אבל לא חייבת לקבל הסכמה של הוועד", הסביר בראל בריאיון.

הראל חיזר את דבריו של סמנכ"ל הרכבת, אורי שריר, שאמר הבוקר בתכנית "הבוקר הזה" כי "כנראה שבסופו של הדבר הסכסוך הוא על כסף ושליטה. כנראה שהסכסוך הוא בעצם על מי מנהל את הרכבת, מי מקבל החלטות, מי קובע את סידור העבודה. אין שום קשר לבטיחות, הרכבת וסידור העבודה הם בטוחים ביותר, אנחנו בטוחים יותר מאנגליה".


יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר בתכנית כי העובדים "לא מבקשים ולו אגורה שחוקה אחת, זה הזוי". הוא תיאר את תנאי העבודה ולטענתו "נהגים משתינים לתוך שקיות שתן כי אין להם מספיק זמן הפסקה". אדרי הסביר כי התוספת של זמן הנהיגה באה על חשבון ההפסקות של הנהגים.


הפופולריים