נוסעת עם לקות ראייה תובעת את הרכבת בגלל שפקח לא התערב לטובתה

נוסעת לקוית ראייה תובעת את הרכבת כי פקח לא התערב לטובתה
נוסע חרדי נכה סירב שאישה תשב לידו ברכבת, במושבים המיועדים לאנשים עם מוגבלויות
מחבר קרן נויבך מחבר קרן נויבך
Getting your Trinity Audio player ready...
בעלי מוגבלויות רכבת רוני אוחיון
צילום: ללא

רוני אוחיון, אישה עם לקות ראיה שמסתייעת בכלב נחיה, הגישה תביעה נגד רכבת ישראל על כך שפקח שלה לא אכף את החוק שמאפשר לה לשבת במושבים המיועדים לאנשים עם מוגבלויות. זאת לאחר שנוסע סירב שתשב לידו אישה. במכתב שהוציאו עורכי דינה של אוחיון להנהלת רכבת ישראל נכתב כי כשעלתה לרכבת בנסיעה מתל אביב לבאר שבע, היא הובלה על ידי פקח הרכבת לרביעיית מושבים המיועדים לאנשים עם מוגבלויות. "אני עם כלב נחיה, מעדיפה לשבת ברביעייה הזאת", הסבירה אוחיון בריאיון לתוכנית "סדר יום" בכאן רשת ב. "הכלב שלי מתחפר מתחת למושבים, זה יותר נוח". אלא שישב שם נוסע שהניח את הקביים שלו וחפצים נוספים על זוג הכיסאות הפנויים שמולו ואמר לפקח שאינו מוכן לשבת ליד אישה.

האזינו לריאיון

"מי שמקבל אותי ברכבת זה הפקח. אני באה להזיז את הקב של האיש ולהתיישב, והאיש אומר לי 'לא לא'", סיפרה אוחיון. "הייתי קצת בשוק. אמרתי לפקח שאני בעלת מוגבלות והוא אמר שגם האדון בעל מוגבלות. הוא אמר שיש ספסל מול הרביעייה, על המעבר. כשהרכבת עמוסה, אנשים יושבים שם, אבל הרכבת לא הייתה עמוסה וגם היו שלוש כסאות פנויים ליד האדון".

אוחיון המשיכה ותיארה: "אמרתי לפקח שזה לא נוח, גם לאנשים שעוברים וגם לי. אני עם כלב נחייה די גדול. הוא אמר 'זה בסדר, נסתדר' והלך. בלית ברירה, התיישבתי שם. הרגשתי מאוד מושפלת. זאת פעם ראשונה שזה קרה לי, אני נוסעת מגיל מאוד צעיר בתחבורה ציבורית. זאת דרך ההתניידות הרגילה שלי. אני רגילה לשבת במושב שמגיע לי".

לבסוף, היא מספרת, "אחרי הרבה זמן, אמרתי 'טוב די'. היה לי כבר כואב ביד. באתי לעבור למושב. האיש כנראה שם לב שאני באה לעבור, מלמל בעצבים דברים שלא הבנתי וירד אחרי כמה דקות".

אוחיון דורשת מהרכבת התנצלות, חידוד נהלים לכל עובדי הרכבת והצבת שלטים שמבהירים כי כל נוסע רשאי לשבת בכל מקום שיבחר. כמו כן, היא דרשה שתהיה חקירה של המקרה ופיצוי, אם יידרש.

בעקבות הפרסום, מנכ"ל רכבת ישראל התקשר להתנצל בפני אוחיון.

תגובת רכבת ישראל: 

"צר לנו על חוויית הנסיעה אותה מתארת גברת אוחיון, מנכ״ל רכבת ישראל שוחח עימה באופן אישי בכדי להתנצל על הארוע והבהיר לה כי זכותה לשבת בכל מושב שתבחר, ולפרט בפניה על הצעדים שיינקטו על מנת שמקרים אלה לא יישנו".

"יודגש כי לכל נוסע אשר רכש כרטיס נסיעה כחוק זכות לשבת בכל מקום ישיבה בו הוא חפץ, בהתאם להוראות החוק. ובעקבות המקרה המתואר אנו נוודא כי הנחייה זו מודגשת באופן קבוע לכל צוותי השירות ברכבת".

הפופולריים