לאחר שנים של הבטחות, בנייה ועיכובים חוזרים ונשנים - הבוקר (שישי) הרכבת הקלה של גוש דן יצאה לדרך. הנה כל מה שצריך לדעת על הקו הראשון שהחל בפעילות.
הקו האדום הוא חלק ממטרופולין תל אביב וצפוי לחבר בין בת-ים לפתח תקווה. הקו משתרע לאורך 24 קילומטרים וחולף על פני 34 תחנות, בהן באזורים עמוסים בגוש דן כמו: רמת גן, גבעתיים ובני ברק. כמו כן, צפויים לנסוע בקו האדום כ-234,000 נוסעים ביום, כאשר תדירות הקווים היא שש דקות.
בכל אחת מחמש הערים בהן עובר הקו יש מספר תחנות מרכזיות:
שמונה תחנות בפתח תקווה - תחנה מרכזית, פינסקר, קרול, דנקנר, בילינסון, שחם, שנקר וקריית אריה.
שלוש תחנות בבני ברק - גשר רם המושבות, אהרונוביץ' ובן גוריון.
שתי תחנות ברמת גן - ביאליק ואבא הלל.
12 תחנות בתל אביב-יפו – ארלוזורוב, שאול המלך, יהודית, קרליבך, אלנבי, אליפלט, שלמה, איצטדיון בלומפילד, ארליך, איסקוב, הבעש"ט ומחרוזת.
תשע תחנות בבת-ים – העצמאות, רוטשילד, ז'בוטינסקי, בלפור, בנימין, יוספטל, כ"ט בנובמבר, העמל והקוממיות.
שרון עידן מדווח מנסיעת המבחן של הקו האדום ברכבת הקלה
לקו האדום יש שלושה קווי שירות, שכל אחד מהם פועל בשני כיוונים:
R1 המחבר בין תחנת הקוממיות בבת-ים לתחנה המרכזית בפתח תקווה.
R2 המחבר בין תחנת הקוממיות בבת-ים לתחנת קריית אריה בפתח תקווה. קו זה יפעל באופן חלקי.
R3 המחבר המחבר בין תחנת אליפלט בתל-אביב-יפו לתחנת קריית אריה בפתח תקווה.
איפה ניתן לרכוש כרטיסים?
קיימות שתי אפשרויות לרכישת כרטיסים: ראשית, ניתן לנסוע באמצעות "רב-קו", אותו ניתן לתקף במכשירי התיקוף שנמצאים במפלסי התחנות ברחוב או במכונת הכרטוס הממוקמת בתחנות התת-קרקעיות. שנית, בהצגת ברקוד דרך יישומני התחבורה השונים - Moovit, הופאון רב-פס, פנגו, Cello או ZUZU (לחיילים).
כמה זה עולה?
עלות נסיעה בודדת בקו האדום היא 5.5 ₪ לנסיעה בודדת, אך יתכן כי המחיר יעלה בהמשך. זאת, בשל ביטול התייקרות מחירים בתחבורה הציבורית שהייתה אמורה להיכנס לתקופה בחודש שעבר.