ארגון המורים תקף את סמוטריץ': "השקפת עולמו - לשבור את איגודי העובדים"

ארגון המורים נגד סמוטריץ': רוצה לשבור את איגודי העובדים
הארגון כתב את הדברים במכתב שהעביר לממונה על השכר במשרד האוצר. המכתב הוגש בתגובה להודעה של הממונה אתמול כי מורים שלא ירצו לשבות יכולים לעשות זאת ולקבל שכר. הארגון רואה בהודעתו ניסיון להמריד מורים נגדו וטען כי הוא מנסה "למנוע ממורים לממש את זכות היסוד המוקנית להם לנקוט בצעדים ארגוניים ולשבור את רוחם"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ארגון המורים תקף היום (שלישי) את שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. במכתב שהעבירו לממונה על השכר באוצר כתבו כי פניה למורים "מלמדת על השקפת העולם של משרד האוצר תחת משמרתו של השר הנוכחי, לשבור את איגודי העובדים ולפעול אישית אל מול העובדות והעובדים שלא ישעו להוראות ארגונם היציג". המכתב התייחס למכתב ששלח אתמול הממונה על השכר במשרד האוצר, אפי מלכין, למרכז השלטון המקומי כי מורים שלא ירצו לשבות יכולים לעשות זאת ולקבל שכר.

מה יציל את מערכת החינוך? | האזינו לעוד יום 

במכתב תקף הארגון גם את מלכין עצמו, וטען כי הוא מנסה "להלך אימים על ציבור עובדי ההוראה לשבור שביתה, לפגוע בהתארגנות המורים, למנוע ממורים לממש את זכות היסוד המוקנית להם לנקוט בצעדים ארגוניים ולשבור את רוחם, וזאת בדרך הנמוכה ביותר של פגיעה בשכרם".

יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז, אמר הבוקר בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב: מרגישים את טביעות האצבעות של פורום קהלת, שמשפיעות על עמדות שר האוצר במשא ומתן. הם רוצים את פירוק העבודה המאורגנת, הם רוצים לפגוע בארגון המורים. קהלת הוא ארגון אולטרה קפיטליסטי, שרק האדם החזק יצליח.

אמש דווח כי לא הייתה התקדמות במשא ומתן בין משרד האוצר למורים, גם לאחר שש שעות דיון. המונה על השכר באוצר אמר בהודעתו למרכז השלטון המקומי כי גם מורה שיעבוד במשרה חלקית יכול לבחור שלא לשבות, לעבוד, ולקבל שכר. בארגון המורים רואים בהודעה ניסיון להמריד מורים נגדו ולא לשבות. היום צפויים הצדדים להיפגש שוב.

הפופולריים