פרסום ראשון: הסנגוריה הציבורית לא מוכנה לייצג את מחבלי חמאס

הסנגוריה הציבורית לא מוכנה לייצג את מחבלי חמאס
במערכת המשפט אומרים שהפתרון הראוי הוא למצוא עורך דין זר שייצג אותם, כפי שנעשה במשפט אייכמן
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
פלסטינים פורצים את הגדר ומשתלטים על טנק
צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

הסנגוריה הציבורית לא מוכנה לייצג את מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח ה-7 באוקטובר - כך נודע הערב (רביעי) לכאן חדשות. במערכת המשפט אומרים שהפתרון הראוי הוא למצוא עורך דין זר שייצג אותם, כפי שנעשה במשפט אייכמן.

מהסנגוריה הציבורית נמסר: "אנו סבורים כי האירועים הקיצוניים והחריגים בכל קנה מידה שהתרחשו במתקפת ה-7 באוקטובר אינם מתאימים להתברר במסגרת ההליך הפלילי הרגיל. על כן, נדרשת חשיבה מעמיקה של המערכת לבחינת מסגרת שיפוטית שתהלום את הנסיבות הקיצוניות. לפיכך מובן שלא ניתן יהיה להחיל את הסדרי הייצוג הרגילים במסגרת שתוקם". 

מוקדם יותר היום פורסם כי כמה עורכי דין התכוונו לייצג את המחבלים, אך החליטו למשוך את ידם מהייצוג מתוך הבנה כי שמם יתפרסם. 

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי, לחצו על הפעמון ואתם מעודכנים

ארגון זכויות האדם עדאלה התכוון אף הוא לייצג את המחבלים בהליכי המעצר ובעניין איסור מניעת מפגש עם עורכי דין, אולם בסופו של דבר החליט להימנע מכך: ״בשל עומס של טיפול בתיקים הקשורים לאזרחי ישראל״. כמו כן, מאות מחבלי חמאס מובאים בעת הנוכחית  להארכות מעצר - הן במסלול המנהלי כלוחמים בלתי חוקיים והן במסלול הפלילי.

בתוך כך, בימים אלו מתקיימים דיונים על מנת לגבש מתווה שממצה את הדין עם פעילי החמאס, כאשר ברקע ידוע כי בידי צה״ל פעילים רבים שנתפסו במסגרת הכניסה הקרקעית. הפתרון המסתמן במשרד המשפטים הוא חקיקה מיוחדת שתסמיך בית דין מיוחד לדון במחבלי החמאס. הכוונה היא להפוך את המשפט הזה להליך שלא רק ידון במחבלים שנתפסו אלא יהווה למעשה משפט היסטורי נגד תנועת החמאס כדי להציג זאת לעולם את מטרותיו, שורשיו, מממניו ופעילותו של ארגון הטרור הרצחני.

 

הפופולריים