תקיפה בבית הכלא

סוהרים חשודים בתקיפת אסיר ביטחוני - שנמצא מת למחרת

סוהרים חשודים בתקיפת אסיר ביטחוני - שנמצא מת למחרת
19 סוהרים מכלא קציעות נחקרים על תקיפת תאיר אבו עסב, תושב קלקיליה, שהיה כלוא שנים ארוכות על ניסיון רצח ומת בכלא בנובמבר •
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
-
צילום: נתי שוחט, פלאש 90

19 סוהרים מכלא קציעות חשודים בתקיפה בנסיבות מחמירות של תאיר אבו עסב, אסיר ביטחוני תושב קלקיליה, שהיה כלוא שנים ארוכות על ניסיון רצח. על פי החשד, קבוצת הסוהרים תקפה את האסיר, ולמחרת התקיפה, חבריו לתא דיווחו לסגל כי מצאו אותו ללא רוח חיים. 

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

המכון לרפואה משפטית לא קבע בוודאות כי מותו של אבו עסב נגרם מהמכות של הסוהרים. בשל כך, הסוהרים אינם חשודים בגרימת מותו, אלא בתקיפה בנסיבות מחמירות ובעבירות נוספות. נכון לשעה זו, הסוהרים הורחקו מעבודתם, כשחלקם מצויים במעצר בית. צו איסור פרסום שבית המשפט הוציא, מנע את פרסום הפרשה עד כה.

משב"ס נמסר: "מאז החלה המלחמה קלט שירות בתי הסוהר אלפי אסירים ביטחוניים. לאור זאת, עלה רף האתגרים והאיומים מולם מתמודדים הסוהרים והם מבצעים משימותיהם ומתגייסים למאמץ הלחימה. נדגיש כי גם תחת המציאות הביטחונית הקשה בישראל, מקפיד הארגון בשמירה על המקצועית והערכיות. אירועים המחייבים בדיקה, ככל וישנם, יתקיימו בשיתוף פעולה מלא עם היחידה החוקרת עד לסיומה".

עורך הדין עדי קידר מארגון חננו אשר מייצג שישה סוהרים מסר: "לצערנו משטרת ישראל מתנהלת כתמול שלשום ולא שינתה מאומה מאז פרוץ המלחמה. סוהרים אשר פעלו בהתאם להנחיות למול אסירים ביטחוניים-מחבלים, אשר לא סרים למרות מפקדי בית הסוהר, מוצאים את עצמם נחקרים כאחרון העבריינים, בחקירות בהם ספגו השפלה, ואם לא די בכך הוסכם לשחררם אך בתנאי שישהו בתנאים מגבילים מחמירים והרחקה ממקום עבודתם".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב גם כן: "לא אערוך לסוהרים משפט שדה. חזקת החפות עומדת להם - ואין מקום לחרוץ את גורלם בטרם תבוצע בדיקה מעמיקה - צריך לזכור שהסוהרים שלנו מתמודדים עם חלאות אדם, רוצחים, שנשקפת מהם סכנה ביטחונית, והייתי מציע שלא להשמיץ את הסוהרים ולקבוע מסמרות".

הפופולריים