תיעוד

שוטר תקף באלימות את קרובת משפחתו של החטוף מתן צנגאוקר

שוטר תקף באלימות את קרובת משפחתו של החטוף מתן צנגאוקר
העימות אירע במהלך הפגנה של משפחות חטופים מחוץ לקריה בתל אביב • מהמשטרה נמסר: "אחת המפגינות בעטה באלימות באזור מוצנע של השוטר שנאלץ להדוף אותה"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
שוטר תוקף בת משפחה של חטוף בהפגנה
צילום: ללא

שוטר תועד היום (חמישי) נוהג באלימות קשה כלפי קרובת משפחתו של החטוף מתן צנגאוקר. זאת, במהלך הפגנת משפחות חטופים בשער בגין מחוץ לקריה בתל אביב. על פי התיעוד, שוטר דחף, בעט, ואיגרף את קרובת משפחתו של החטוף עד שהוטחה לקרקע, סמוך לרכב בו ישב השר אבי דיכטר, שניסה להיכנס לקריה.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

כל השמות: רשימת החטופים שעדיין מוחזקים עזה

ממשטרת ישראל נמסר: "הערב התקבצו מספר מפגינים בסמוך לבסיס הקריה והחלו להפר את הסדר, תוך שהם נשכבים מתחת לגלגלי הרכבים היוצאים ונכנסים לבסיס. למרות ההכלה והטיפול ברגישות יתרה, המפגינים לא נשמעו להוראות השוטרים לפרק זמן ממושך והמשיכו להפר את הסדר, כאשר אחת המפגינות בעטה באלימות באזור מוצנע של השוטר שנאלץ להדוף אותה. צר לנו על ההתנהגות האלימה של המפגינים שלא מכבדים את הוראות השוטרים שנמצאים שם, במטרה לשמור עליהם ולאפשר את חופש המחאה".

עוד הוסיפה המשטרה: "ככל שעולה התנהגות חריגה מצד השוטרים הנושא יבדק מול הגורמים הרלוונטים.האירוע קורה חמישה ימים בלבד אחרי דיווח שפורסם ב"כאן חדשות" כי מפקד מחוז תל אביב ניצב עומר פרץ הבטיח לעינב צנגאוקר שמירה צמודה של שוטר במהלך הפנות, כדי להימנע מהאלימות המשטרתית שספגה שבוע קודם לכן".

תיעוד שהמשטרה פרסמה כחלק מתגובתה

 

האזינו לריאיון עם עינב צנגאוקר בכאן רשת ב

 

עינב צנגאוקר, אמו של מתן, אמרה בריאיון לקרן נויבך לפני יומיים בכאן רשת ב: "ספגנו אלימות משטרתית, אבל אני רוצה לציין שהמשטרה התקשרה אלינו לבקש סליחה על האירוע הלא פשוט שנקלענו אליו. החל מאותה שבת שהמכתזית פגעה בנו והפרשים ממש דחפו אותנו עם הסוסים - יש תיאום עם המשטרה לשמירה עלינו, לכל מקום שאילנה ואני בוחרות להגיע אליו".

משפחות חטופים הפגינו היום מול הקרייה בדרישה לפגוש מיידית את חברי הקבינט ולשמוע על התפתחויות במשא וחתן. השר טרופר הוא היחיד שנענה לדרישתם ושוחח איתם.

מוקדם יותר היום, בזמן כינוס קבינט המלחמה בקרייה בתל אביב - משפחות חטופים חסמו את כביש בגין למספר דקות באישור המשטרה. במהלך דקות אלה, ספרו בני המשפחות עד 153, כמספר הימים שעברו מאז נחטפו יקיריהם.

 

הפופולריים