על חשבון הציבור

בזמן המלחמה: רמי לוי ויוחננוף העלו מחירים וגרפו מיליונים

בזמן מלחמה: רמי לוי ויוחננוף העלו מחירים וגרפו מיליונים
רשת רמי לוי העלתה את המחירים בזמן המלחמה ב-4%, ותשלשל לכיס הבעלים 20 מיליון שקלים • יוחננוף רשמה זינוק של 31% ברווחים, 61 מיליון שקלים יגיעו לכיס של בעלי החברה
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
קניות סופרמרקט
צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

רשת הסופרמרקטים "רמי לוי שיווק השקמה" דיווחה לבורסה על חלוקת דיבדנדים בסך 50 מיליון שקלים. כפי שדווח היום (חמישי) בכאן חדשות, בעלי העניין, רמי לוי ומשפחתו, המחזיקים ב-40% מהחברה צפויים למשוך דיבדנדים בסך 20 מיליון שקלים. זאת כאשר במהלך המלחמה, הרשת העלתה מחירים בכ-4%, על פי נתוני משרד הכלכלה.

> הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

בנוסף לרמי לוי, גם רשת "יוחננוף" רשמה זינוק ברווח התפעולי ברבעון הרביעי של השנה. מדובר בעלייה של 31%, כך שהרווח התפעולי של יוחננוף ברבעון הרביעי נאמד ב-77 מיליון שקלים. מתוך הרווחים, הרשת תחלק דיבדנדים בסך 90 מיליון שקלים. בעלי העניין, בהם נמנים איתן יוחננוף ואחיו, ימשכו 68% מהדיבידנדים - כ-61 מיליון שקלים. זאת כאשר במהלך המלחמה, יוחננוף העלתה מחירים בכ-3.5%, על פי נתוני משרד הכלכלה.

רשת נוספת שגזרה רווחי ענק בעקבות העלאת מחירים בזמן המלחמה היא שופרסל, שרשמה זינוק ברווחים בשנת 2023. בכך, הבעלים החדשים של הרשת, יוסי ושלומי אמיר, ימשכו דיבידנד של 45 מיליון שקלים, לצד חלוקת דיבדנדים בסך 180 מיליון שקלים.

ביום שלישי חברת שטראוס הודיעה לבורסה על חלוקת דיבידנדים בסך 270 מיליון שקלים לבעלי מניות. שטראוס אחזקות, שנמצאת בשליטתה של עפרה שטראוס ואחיה שמחזיקים ב-57% מהחברה, ימשכו דיבידנד של כ-150 מיליון שקלים.

הפופולריים