אחרי שבעה חודשים

החטוף ליאור רודאיף נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בעזה

החטוף ליאור רודאיף נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בעזה
אשתו של ליאור, יפה רודאיף, כתבה בפוסט שעות לפני שהתבשרה על מותו: "לא מאבדים תקווה לרגע"
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
ליאור רודאיף
צילום: .

חברי קיבוץ ניר יצחק התבשרו הערב (שלישי) על הירצחו של החטוף ליאור רודאיף בן ה-61. רודאיף, חבר הקיבוץ, היה נהג אמבולנס. עקבותיו נעלמו ב-7 באוקטובר ומאז הוגדר "ככל הנראה חטוף". גופתו מוחזקת בידי חמאס ברצועת עזה. בשבי חמאס ישנם 132 חטופים ישראלים, 38 מהם אינם בין החיים.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

שמות החטופים בעזה - והמשוחררים

"ביתנו כואב ואבל עם קבלת הידיעה המרה על מותו של ליאור", נכתב בהודעה מטעם הקיבוץ. "מחבקים ומשתתפים בצערה של יפה, הילדים וכל המשפחה המורחבת. פרטים נוספים ימסרו בהמשך".

אשתו של ליאור, יפה רודאיף, כתבה ברשתות החברתיות שעות לפני שהתבשרה על מותו: "רוצה את ליאור בבית!
חודש מורכב, אבא שלך תכף חוגג יום הולדת 89, דגן תכף חוגג 5, ושי כבר בת חודשיים! חסרות לנו האנרגיות שלך, חסרים לנו המפגשים המשפחתיים, כי שום דבר בלעדיך לא אותו דבר".

הפוסט של יפה רודאיף

"חוסר הידיעה כל כך הרבה זמן, 214 יום, 7 חודשים, לכל הדעות זה הרבה יותר מידי זמן, ולאף אחד אין תשובות לתת, מדינת ישראל החזקה , המודיעין ה"מצויין" איפה אתם? איך זה יתכן????? איש אהוב שלי תחזיק מעמד, אנחנו לא מאבדים תקווה לרגע, ונמשיך להילחם עד שתחזור, געגועים".

מטה משפחות החטופים מסר: "המטה מרכין ראש בצער ובלב שבור בעקבות הקביעה כי ליאור רודאיף נרצח, וימשיך ללוות ולתמוך במשפחה בשעתה הקשה ועד שתוחזר גופתו לישראל. לממשלת ישראל החובה המוסרית למצות את כל האפשרויות העומדות בפניה בעסקה הנוכחית, ולהבטיח שליאור יגיע לקבורה בכבוד בישראל, לצד 38 החללים החטופים האחרים, ולצידם השבת כל החטופים החיים לשיקום במהרה".

ביום שישי האחרון קיבלה משפחתו של אליקים ליבמן, שנחשב גם הוא חטוף, הודעה כי נרצח ב-7 באוקטובר, וכי שרידי גופתו אותרו בקבר של נרצחת אחרת. אליקים עבד במסיבת הנובה ברעים כמאבטח, וחילץ רבים מהמסיבה כשהחל הטבח. למרות שכבר עזב את הזירה, הוא שב למקום כדי לחלץ גופה של אחת המבלות מהמסיבה, ומאז נעלמו עקבותיו. בחצי השנה האחרונה נחשב אליקים חטוף, ומשפחתו נאבקה להשיבו. 

יום לפני כן הודיע קיבוץ בארי כי דרור אור בן ה-49, שנחטף לרצועת עזה, נרצח כבר ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בידי חמאס. אשתו, יונת אור, נרצחה גם היא במתקפה בקיבוץ וילדיהם נעם בן ה-17, ועלמה בת ה-13, נחטפו ושוחררו בעסקה בנובמבר.

הפופולריים