פרסום ראשון

ללא מחליף: נציב תלונות הציבור על השופטים אורי שהם מסיים את כהונתו

ללא מחליף: נציב תלונות הציבור על שופטים מסיים את כהונתו
הנציב תקף במכתב חריף את שר המשפטים, והאשים את לוין בפגיעה בשלטון החוק ובאמון הציבור במערכת המשפט
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
אורי שהם
צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

נציב תלונות הציבור על שופטים, אורי שהם, החליט לסיים את כהונתו מבלי שמונה לו מחליף, ושיגר לשופטים מכתב חריף במיוחד על רקע אי הסכמת שר המשפטים יריב לוין למנות נציב שהיה שופט בבית המשפט העליון - כך פורסם לראשונה היום (חמישי) בכאן חדשות.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחר הערוץ הרשמי

במכתב ששיגר שהם לשופטים, האשים את לוין בפגיעה בשלטון החוק ובאמון הציבור במערכת המשפט, וכתב: "למרבה הצער, עד היום טרם מונה נציב חדש לתלונות הציבור על שופטים. דבר כזה לא אירע מאז הקמת הנציבות בשנת 2003. משלא מונה נציב חדש, אין בידי הנציבות להשלים את טיפולה בתלונות בהן טרם ניתן החלטה, לטפל בתלונות חדשות שיוגשו לה, ולטפל בהצהרות הון ששופטים, קאדים ודיינים מחוייבים להגיש לה על פי החוק".

עוד הוסיף שהם: "צר לי על שכלל פעילות זו נגדעת עתה במחי יד, וללא כל הצדקה, וכי אפשרויות נוספות שנבחנו לא צלחו - איני יודע מי יוכל ליתן מזור לתלונות שבפי הציבור". כמו כן, למרות שהחוק כלל לא מחייב זאת, ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון השופט עוזי פוגלמן, דורש כי ימונה במקומו של שהם שופט עליון בדימוס, לדבריו כדי לכבד את התפקיד ולייקר את מעמדו.

שר המשפטים הסכים למנות שופט מחוזי בדימוס והציע למנות את השופט דוד רוזן, אשר שפט את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, וכיהן גם כנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות. עם זאת, השופט פוגלמן מסרב לכך בכל תוקף, ובשל חילוקי דעות אלו - טרם מונה לתפקיד הנציב מחליף במקומו של שהם.

 

הפופולריים