תינוק כבן שנה מירושלים מת הבוקר (רביעי) בעקבות סיבוכי חצבת. לפי איחוד הצלה, התינוק איבד את הכרתו ולא התעורר משנתו, ופונה במצב אנושלאחר ניסיונות החייאה לבית החולים.
חובשי איחוד הצלה, יחיאל שטרן ואריאל דריי, שהגיעו לביתו של התינוק סיפרו: "הוא לא התעורר משנתו לאחר שלפני מספר ימים נדבק בחצבת. ביצענו בו פעולות החייאה ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה".
לפני כשבועיים פונתה פעוטה כבת שנתיים משכונת מאה שערים בירושלים לבית החולים בעקבות סיבוכי חצבת, כשהיא במצב קשה. הפינוי נעשה לאחר שמשפחתה התנגדה לטיפול. על פי צוות מד"א שנקרא לדירה, בני המשפחה לא אפשרו להם להיכנס, ובעקבות כך הוזעקה המשטרה שהכניסה אותם בכוח לדירה. הפעוטה פונתה כשהיא בהכרה מעורפלת וזקוקה לסיוע נשימתי.
מתחילת גל התפרצות החצבת האחרון נפטרו 13 תינוקות ופעוטות כתוצאה מהמחלה. על פי נתוני משרד הבריאות מהימים האחרונים מאושפזים כיום 16 תינוקות בבתי חולים ברחבי הארץ.
עוד בנושא
