קלטתם את התרגיל של שופרסל? ככה פתאום, באמצע היום, בלי הכנה מוקדמת, הרשת הודיעה שהיא הוזילה את המחיר של המון מוצרים. לא מוצר אחד, 300 מוצרים. יש רשימה שלמה: נייר צבעוני, לילי, שקדי מרק אסם, חיתולים, מלאווח, אפונת גינה ואפילו שוקולד השחר.
אבל תרשו לי בכל זאת להיות העיתונאי החמוץ שנייה. יש לי כמה הערות. דבר ראשון, לא חתכו ב-50% את המחיר, וזה כולה לחצי שנה. מה יהיה עוד חצי שנה?
דבר שני, ויותר חשוב - איפה הייתם עד עכשיו? אתם שנה וחצי מעלים מחירים, אז עכשיו אתם מוזילים קצת חלק מהדברים? אבל ואללה. יכולתם לא להעלות אותם.
דבר שלישי, וכנראה החשוב ביותר - שופרסל היא לא סתם רשת. היא לוקחת שליש מהשוק הזה. מבחינתה, היא הרשת של המדינה, היא לא יכולה להרשות לעצמה מכות בתדמית שלה. ובשבוע שעבר היא חטפה חתיכת מכה. היא הודיעה לתנובה כי על אף שניסתה לריב איתה, היא נכנעת ומתקפלת ומקבלת על עצמה העלאה של מחיר של המון מוצרי תנובה.
בשופרסל ישבו וחשבו מה אפשר לעשות בשביל לנגב מעליהם את הכתם הזה. אמרו 'בוא נוזיל קצת מוצרים לחצי שנה'. כל מה ששופרסל רוצה זה את הכותרת שהיא מוזילה מחירים. חוץ מזה, היא מסתכלת קדימה, ובעתיד הנראה לעין היא הולכת לחטוף חתיכת תחרות מרשת קרפור האירופית.
באירופה קרפור היא אולי לא רשת מי יודע מה, אבל בישראל יש לה ניחוח של קרואסון צרפתי על הבוקר. יש לה 40 אלף מוצרים בקטלוג ועל אף שהיא תהיה יקרה יותר פה מאשר בצרפת, היא עדיין יכולה להיות זולה יותר מהאלטרנטיבה בשופרסל. לכן, שופרסל כבר עכשיו צריכה להכין את התשתית המיתוגית התודעתית של "שופרסל בצד שלנו".
אז אם אתם באמת רוצים להיות בצד שלנו - לא ככה. אל תעלו מחירים בשביל אחרי זה להוריד קצת. אל תחלקו מאות מיליוני שקלים בדיווידנדים כל שנה בשביל לבוא אחרי זה לעשות חצי צעד. לא בא לי לבכות על זה שאתם מורידים מחירים, אבל זה סתם, לחצי שנה. אז בשורה התחתונה - אם אתם רוצים להיות בצד שלנו, תהיו בצד שלנו כל הזמן, בצורה הוגנת. כי לזרוק עלינו סוכריות לחצי שנה ולחשוב שנאהב את זה - בשביל זה יש לנו את הפוליטיקאים. תודה. ובינינו, סוכריות אפשר לקנות במכולת.