אוטוסטרדת הנפט של המזרח התיכון

אוטוסטרדת הנפט של המזרח התיכון
האם ההסכם שחתמה חברת קצא"א להובלת נפט מאיחוד האמירויות בהיקף של פי 10 ויותר מהתנועה כיום במפרץ אילת עומד לפני ביטול? • על פרטי ההסכם שהוסתר אפילו מחברי הממשלה, הסכנות שגורמות לקשת רחבה של מומחים להתנגד לו ומה ההשלכות האפשריות של ביטולו? | עוד יום
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
עוד יום, קצאא
צילום: עוד יום, קצאא

היום (חמישי) צפויה המדינה להגיש לבג"ץ את התשובה שלה לעתירה שהוגשה בבקשה לבטל את ההסכם שזכה לכינוי "הסכם הנפט של קצא"א והאמירויות". זה הסכם שנחתם בשקט-בשקט, מבלי שידענו בחסות "הסכמי אברהם", בין קצצ"א לבין חברה מהאמירויות, RED-MED שמה, ובמסגרתו יועבר נפט בכמויות גדולות, בצינור שבין אילת ואשקלון, ומשם ימשיך בכלי שיט ליעדים שונים באירופה. אנחנו נהיה למעשה "תחנת מעבר".

האזינו לפרק חדש בהסכת "עוד יום" בהגשת חן ביאר

במסגרת ההסכם הזה קרה משהו מעניין. כשפורסמו הפרטים שלו באיחור ניכר, ההתנגדות הייתה כל כך גדולה, והשיקולים שהובילו לאפשר את החתימה שלו כל כך תמוהים ומעורפלים, עד שכמעט ולא נמצא מי שיתמוך בו. אחרי החלפת הממשלה החליטו במשרד להגנת הסביבה - עוד לפני שבג"ץ אומר את דברו - לפעול לביטול ההסכם הזה, ומשרד ראש הממשלה הודיע ממש השבוע שהוא לא מתכוון להתערב, כלומר, לא מתכוון להציל את ההסכם.

הפעם ב"עוד יום" נרד לפרטים של אחד מההסכמים המוזרים שנחתמו כאן. ננסה להבין מה הסיכויים שהוא אכן יבוטל ומה תהיה המשמעות של ביטול שכזה. והכי חשוב, נשאל איך יכול להיות שכזה מהלך גרנדיוזי יוצא אל הפועל, מבלי שאף יודע על כך?

הפופולריים