מה עם פתרונות לואו-טק להתמודדות עם משבר האקלים?

מה עם פתרונות לואו-טק למשבר האקלים?
רגע לפני ועידת האקלים, הממשלה מחפשת לשלוף מהשרוול שפנים טכנולוגיים לטיפול במשבר. אבל מה אם יש פתרונות פשוטים שנמצאים ממש מתחת לאף שלה?
author מחבר KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
שאול אמסטרדמסקי 24.10
צילום:

בשבוע הבא תיערך ועידת האקלים הבין-לאומית והממשלה קצת בלחץ, צריך להציג משהו. אז אתמול  (ראשון) הממשלה קיבלה שורה של החלטות שאפשר יהיה להציג. אחת מהן זה למנות את מנכ"ל משרד הראש הממשלה, יאיר פינס, לעמוד בראש ועדה מיוחדת, בין-משרדית, שתחפש כל מיני פתרונות של חדשנות וטכנולוגיה בשביל להילחם במשבר האקלים ולהקטין את טביעת הרגל האקולוגית של הממשלה עצמה, מדהים.

לי יש עצה בחינם, לא צריך לחכות שנה, אפשר לעשות את זה מחר. יושבים? קבלו. לקחת לכל עובדי המדינה והמגזר הציבורי, כן, גם לי, את הוצאות הרכב או את הרכב הצמוד, ועל הדרך לקחת גם את מקומות החניה בעבודה. זהו, שיגיעו לעבודה בתחבורה ציבורית. ככה גם הורדתם את הגודש בכבישים וגם עשינו משהו בשביל להתחיל להילחם במשבר האקלים.

לשמונים אחוז מעובדי המדינה יש הוצאות רכב בשווי ממוצע של 2,500 שקלים בחודש ומקום חניה במקום העבודה. כשזה המצב, למה שמישהו יצפה שהם ייסעו בתחבורה ציבורית? אין שום טעם. לכל עובדי המדינה שאומרים: לא, אי אפשר, איך נגיע? שליש מעובדי המדינה גרים באותה עיר שבה הם עובדים. יתכבדו וייסעו בתחבורה ציבורית, בטח אם יהיו להם תמריצים כלכליים לעשות את זה.

כמו את הכסף שחסכתם ותסבסדו להם פתרונות של תחבורה ציבורית שאטלים לעבודה, אופניים לכולם, קורקינטים, מה שאתם לא רוצים, העיקר שלא יגיעו ברכב. ועל הדרך אם אפשר, יום עבודה אחד בשבוע מהבית, יום או יומיים. כי בסוף עם כל החדשנות והטכנולוגיה והכול, חלק מהפתרונות הם לגמרי לואו-טק ונמצאים מתחת לאף, הם פשוט דורשים אומץ לעשות צעדים מאוד לא פופולריים.

הפופולריים