יש לי משהו מעניין לספר שלא קשור לקורונה. מחקר חדש של רשות התחרות שפורסם היום בדק ממה מושפעים סוכני ביטוח כשהם מוכרים לנו ביטוחי בריאות. והמחקר הזה גילה שהם לא בטוח מושפעים מהאינטרס שלנו.
דבר ראשון – המחקר הזה הראה ששליש מסוכני הביטוח מוכרים ביטוחי בריאות של חברה אחת בלבד וקצת יותר מחצי מהסוכנים מוכרים ביטוחים של שתי חברות בלבד. זה כמו שתיכנסו לסופר ונדמה לכם שיש שם את כל המוצרים של כל החברות, אבל בעצם, כשאף אחד לא מתסכל, יש שם מוצרים של חברה אחת או שתיים.
הייתם נכנסים לסופר כזה? רגע, זה לא נגמר פה. המחקר גם הראה שברוב המקרים הסוכנים יעדיפו למכור לנו את הביטוחים של חברות הביטוח שנותנות להם את העמלות הגבוהות ביותר. אני אגיד את זה שוב כי זה די מדהים, סוכני הביטוח מוכרים לכם לאו דווקא את הביטוח שמתאים לכם אלא את הביטוח שמשתלם להם.
עכשיו, אני לא רוצה להטיל דופי בכל הסוכנים, בכל פעם שאני פותח את הפה על סוכנים הם בטוחים שאני מנסה להרוג אותם. ממש לא. אני חושב שסוכני הביטוח יכולים להביא הרבה ערך ללקוחות שלהם, אבל לא ככה.
הם צריכים לפעול בשקיפות, שהלקוחות יבינו בדיוק מי משלם להם ועל מה. והכי טוב – שלא יקבלו כסף מחברות הביטוח בכלל, רק מאיתנו, רק מהלקוחות, על השולחן באופן שקוף וברור. רק במצב כזה אפשר להיות בטוחים שהסוכנים הם בצד שלנו. בלי גמגומים ובלי תירוצים.