ירושלים היא אחת הערים המורכבות ביותר בעולם, כשבמרכז המחלוקת נמצאת סוגיית הר הבית. כל אחת משלוש הדתות המונותאיסטיות תובעת בעלות סביב המקום הקדוש, אבל האם הוא מוזכר בכלל בקוראן? כיצד הוא מופיע בתנ"ך? ומתי הנצרות מזכירה אותו לראשונה? הארכאולוג אבשלום קפאח הגיע להצפת "בזמן הזה" בהגשת ליאת רגב וענה על השאלות בנוגע לבירת ישראל.
קאפח מספר כי "אחרי הסכמי אברהם הרשות הפלסטינית יצאה נגדם ואבו מאזן ויועצים שלו אמרו שלא יתקבלו בברכה נציגים מהאמירויות. ובאמת כך קרה, המראות לא היו נחמדים וגירשו אותם מהר הבית. במאמר שנכתב בעיתון בסעודיה כרמז לפלסטינים נכתב כי מסגד אל-אקצא לא נמצא על הר הבית אלא בטאיף שבסעודיה. אבו מאזן הבין את הרמז הזה ואז הוא אמר שהסכמי אברהם כי הנסיכויות יגנו על האינטרס הפלסטיני ועד היום יש פרשנים שטוענים שירושלים לא קדושה לאסלאם, באסלאם לא מקדשים מקומות".
הארכאולוג התייחס גם לבסיס הדתי של הר הבית ולמה שמזין את האסלם. "גם ביהדות וגם בנצרות עובדות היסטוריות הפכו לאמונה דתית. היה פה בית מקדש ראשון והם הפכו לאמונה דתית שזה שייך לנו. ישו היה בירושלים, זה עובדה היסטורית שהפכה לאמונה דתית. באסלאם זה הפוך, האמונה הדתית הפכה לעובדה היסטורית - הם מאמינים שמוחמד עלה ממכה לירושלים ועלה פה השמיימה".