יושב ראש מפלגת "ביחד" נפתלי בנט התייחס היום (שלישי) לסוגיית הבנייה הלא חוקית ביהודה ושומרון, ואמר כי לא שינה את עמדותיו ביחס לנושא. את הדברים בנט אמר לאחר הקטע ששודר אתמול במהדורת כאן חדשות מההסכת "המנגנון", שבו אמר כי יפעל לפנות בנייה לא חוקית בשטחים.
בדברים שנשא בוועידת JNS אמר בנט: "העמדות האידיאולוגיות שלי לגבי הסכסוך הישראלי פלסטיני ברורות. אני איש ימין, לא שיניתי את דעותיי, אבל אני לא קיצוני ולא חסר אחריות". לדבריו, "להיות איש ימין פירושו לעמוד על האינטרסים הלאומיים שלנו. לא לוותר על שטחים. לא לאפשר הקמת מדינה פלסטינית. לעמוד חזק ונחוש. אבל זה לא אומר להיות טיפש".
בנט, שכיהן בעברו כראש מועצת יש"ע, אמר בריאיון לשאול אמסטרדמסקי בהסכת "המנגנון" כי יפעל לפינוי בנייה לא חוקית ביהודה ושומרון. "מבחינתי, בנייה חוקית בשטחי C, באדמות מדינה שהן לא אדמות פרטיות של פלסטינים זה מבורך. בנייה שהיא לא חוקית, או לא בשטחי C, או על אדמות פרטיות - היא לא לגיטימית".
צפו בקטע מההסכת "המנגנון" עם נפתלי בנט
"נפנה בנייה לא חוקית בשטחים": האמירה של בנט שתעורר סערה בימין | השיחה המלאה עם @amsterdamski2 בהסכת "המנגנון" ביום רביעי#מהדורתכאןחדשות עם @TaliMoreno_ pic.twitter.com/7v3McbdhVX
— כאן חדשות (@kann_news) June 22, 2026
"אני גר ברעננה, אני לא אאפשר לך לבנות על קרקע ששייכת לי בית פתאום. מה שלא חוקי – לא יהיה", הוסיף בנט. "אני בעד התיישבות חוקית בשטחי C, כי לתפיסתי, בסופו של דבר שטחי C יהיו חלק ממדינת ישראל, שטחי A ו-B יהיו חלק מהאוטונומיה הפלסטינית".
