שמחה רוטמן: לא צריך להתייחס לדיונים בבית הנשיא - הם חסרי משמעות

רוטמן: הדיונים בבית הנשיא חסרי משמעות
יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט התראיין בתוכנית קלמן ליברמן בכאן רשת ב וטען: לא "אני לא מתכוון לבזבז את זמני היקר על דיונים עקרים" • יו"ר הכנסת אוחנה הודיע אמש כי הכנסת תבחר את נציגי הוועדה לבחירת שופטים ב-14 ביוני
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
שמחה רוטמן
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט, ח"כ שמחה רוטמן התראיין הבוקר (שלישי) לתוכנית קלמן ליברמן בכאן רשת ב ואמר כי "לא צריך להתייחס לדיונים בבית הנשיא", לדבריו של רוטמן, "אני לא מתכוון לבזבז את זמני היקר על דיונים עקרים. הדיונים בבית הנשיא חסרי משמעות. אם הנשיא היה רוצה להוביל להסכמה היו לו אלפי הזדמנויות", הוסיף רוטמן. 

האזינו לריאיון המלא עם שמחה רוטמן בכאן רשת ב

רוטמן הוסיף כי "מה שכן קורא שם (בבית הנשיא) זה שמתבשלים על ידי האופוזיציה זרעי הפיצוץ. הם מייצרים את ההזדמנות לפיצוץ. אני כן חושב שההבנה והאירועים מחוץ לבית הנשיא והלו"ז הפוליטי והציבורי גורמים לכך שרגע ההכרעה מגיע - בין אם הוא קשור לוועדה לבחירת שופטים, חוק הגיוס או מכך שמתברר לכולם שהמחאה לא קשורה לרפורמה".

לדבריו, "כאשר החליטו על עצירת החקיקה, גם אני וגם ראש מפלגתי סמוטריץ' ועוד רבים בקואליציה, חשבו שמדובר בטעות. אבל קיבלנו את החלטת רה"מ. העצירה והדיבורים שבעקבותיה לא קידמו את היכולת להגיע להסכמות", אמר רוטמן. "למרות שעמדתי לא התקבלה ומתקיימים הדיונים, הם משרתים מטרה חשובה. גם אנשים תמימים מהמחנה הלאומי שחשבו שניתן להגיע להסכמה, והדבר היחיד שחוסם אותה הוא שאנחנו לא עוצרים את החקיקה - הבינו שאין הסכמה, והאופוזיציה מטפסת על עוד ועוד עצים כל הזמן".

רוטמן המשיך ואמר: "אני חותם כאן ועכשיו שאני לוקח את כל הצעות החוק שהציעו בעבר זאב אלקין, מתן כהנא וגם אנשים במפלגתו של ליברמן, להעביר אותם ככתבם וכלשונם, לא רוצה שום דבר משלי בלי קרדיט. עלו הרבה מאוד הצעות על השולחן גם במסגרת הדיונים לפני הפיצוץ. כשהונח מתווה פרידמן ואלבשן על השולחן, שהוא רחוק מלהיות חלום חיי ושל השר לוין, אמרנו שאנחנו נכנסים למו"מ על בסיסו בלי תנאים מוקדמים. היו הרבה מאוד דברים רחוקים מעמדתנו. להבנתי כל הצעה אופרטיבית שהוצעה על השלחן בבית הנשיא נדחתה. כל מה שמתרחש בבית הנשיא זו תקופת המתנה. למרות שעמדתי לא התקבלה, ומי שהחליט על העצירה ועל ההידברות הוא רה"מ - דבר אחד חשוב יצא ממנה, זה לימד את כולם שאין שום קשר בין עצירת החקיקה לאי הגעה להסכמה". 

מוקדם יותר, ח"כ חנוך מיליביצקי מהליכוד התראיין בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב: "שום דבר לא מת. אנחנו לא מבינים למה יש נטייה ללכת ולפרש את הרצון של ראש הממשלה והנהלת הקואליציה להגיע להידברות לחולשה, כניעה או מוות". בהמשך התייחס להצעה של מזכיר הממשלה יוסי פוקס לאופוזיציה שביקש הסכמות על חוק היועמ"שים ואם לא יגיעו להסכמות, האופוזיציה לא תקבל חבר בוועדה לבחירת שופטים, אמר ח"כ מיליביצקי כי "אין אולטימטום אצלנו. אנחנו עסוקים בלנסות ולהגיע להבנות. מי שמחפש תירוץ לצאת - אני מניח שימצא אותו. אני מקווה שראשי מפלגות האופוזיציה יחליטו שהם מגלים מנהיגות ומפסיקים לרקוד לצלילי המחאה".

האזינו לריאיון המלא עם חנוך מילביצקי לכאן רשת ב

לפניו עלתה ח"כ קארין אלהרר, המועמדת מטעם יש עתיד לתפקיד נציגת האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים ואמרה: "אנחנו מגיעים בנפש חפצה למצוא פיתרון אמיתי כי אנחנו מבינים מה האלטרנטיבה - היא גרועה למדינת ישראל ואנחנו לא רוצים להגיע לשם". אלהרר עצמה התייחס גם למחלוקות באופוזיציה."היו שיחות עם מפלגות אחרות באופוזיציה על הנציגות בוועדה. אני מסרבת לקיים מאבק בין מפלגות האופוזיציה, אין כזה".

האזינו לריאיון המלא עם קארין אלהרר בכאן רשת ב

נזכיר כי יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הודיע אמש כי הכנסת תבחר את נציגי הוועדה לבחירת שופטים ב-14 ביוני. עם התקרבות המועד להצבעה על חברי הוועדה המתחים עולים דווקא באופוזיציה - אחרי שיו"ר יש עתיד יאיר לפיד מיהר להכריז על קארין אלהרר כמועמדת מטעם מפלגתו ללא תיאום עם שאר חברי האופוזיציה. זאת, בזמן שיו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מחפש מועמד מטעמו לוועדה. גנץ מתח ביקורת על התנהלותו של לפיד ואמר: "סיעת המחנה הממלכתי היא סיעה שצריך לדבר איתה ולתאם איתה".

 

הפופולריים