הקיצוץ הרוחבי אושר - והסיוע לפליטים מאוקראינה יימשך

הקיצוץ הרוחבי אושר - והסיוע לפליטים מאוקראינה יימשך
הממשלה אישרה את הקיצוץ במשרדיה כדי לאפשר את הארכת הכיסוי הביטוחי לאוקראינים שברחו מהמלחמה לארץ
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
טקס בתל אביב לציון שנה למלחמה באוקראינה, פברואר 2023
צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הממשלה אישרה אמש (שלישי) במשאל טלפוני קיצוץ רוחבי במשרדיה בשיעור של 0.06% במטרה לאפשר את המשך הסיוע לפליטים מהאוקראינה. הקיצוץ יאפשר למשרד הרווחה להמשיך להפעיל עד לסוף השנה את מנהלת "צו השעה", שנועדה להעניק סיוע הומניטרי לאזרחי אוקראינה שנמלטו מהמלחמה ואינם זכאי שבות, ולהאריך את הכיסוי הביטוחי הרפואי שלהם.

פירוט הקיצוץ הרוחבי לפי משרדים

הרצף הביטוחי של הפליטים מהאוקראינה יישמר מ-9 באוגוסט 2023 ובהתאם לנהלים שייקבעו לעניין. ההחלטה בנוגע להמשך הפעילות של מנהלת "צו השעה" ואופן המימון שלה תתקבל בהחלטת ממשלה נפרדת.

שר הבריאות משה ארבל פנה שלשום במכתב לראש הממשלה והזהיר: אם הקיצוץ ימומש - ייפגעו שירותי בריאות חיוניים. לדברי ארבל, מדובר בקיצוץ של 100 מיליון שקלים, נוסף על קיצוץ של 360 מיליון שקלים שכבר נעשה למשרד במהלך בניית התקציב. ארבל הוסיף כי משרדו ממתין לתוספת של 650 מיליון שקלים שהובטחו לשנת 2023.

בישיבת הממשלה שנערכה ביום ראשון השרים דנו בהארכת הכיסוי הביטוחי לפליטים האוקראינים. השר מאיר פורוש הסביר כי הדבר נדרש כדי למנוע מצב שחסידי ברסלב הנוסעים לאומן בראש השנה ישלמו את המחיר על חוסר שביעות הרצון בקייב. 

ביום שני פורסם בכאן חדשות שלשכתו של נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי הטילה מעין "חרם" על בכירים ישראלים. מספר 2 באוקראינה, אנדריי ירמק, סירב בחודש האחרון לקבל שיחת טלפון מבכיר ישראלי. בנוסף, שגריר ישראל בקייב לא הוזמן לפגישות שמתקיימות מדי סוף שבוע בין בכירים אוקראינים ל"מדינות התומכות באוקראינה". 

לפי גורמים אוקראינים, הסיבה לכך היא הכעס של נשיא אוקראינה על העובדה שישראל לא מסייעת מספיק לקייב. עוד טוענים הגורמים כי "הארכת הביטוח לאוקראינים הנמצאים בארץ – דבר קטן, ויש עוד לא מעט דברים שישראל צריכה לעשות".

הפופולריים