רה"מ שוקל להודיע על חקיקה מחדש של צמצום עילת הסבירות

רה"מ שוקל להודיע על חקיקה מחדש של צמצום עילת הסבירות
נתניהו צפוי להכריז על המהלך על מנת למנוע את פסילת החוק בבג"ץ ולהימנע ממשבר חוקתי • בימים האחרונים נפגש רה"מ עם לוין, דרמר ודרעי כדי לדון על מתווה חדש לחוק
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
רה"מ בנימין נתניהו
צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל להודיע בקרוב על חקיקה מחדש של החוק לצמצום הסבירות, כדי למנוע את פסילתו בבג״ץ ולמנוע משבר חוקתי. כך פורסם היום (ראשון) בחדשות הערב בכאן 11.

בימים האחרונים מקיים נתניהו רצף של פגישות ושיחות עם שר המשפטים יריב לוין השר רון דרמר ויו"ר ש"ס אריה דרעי, במאמץ להציג מתווה חדש שכולל את שינוי החוק לצמצום הסבירות והצעה ל״פשרה ציבורית״ בעניין הוועדה לבחירת שופטים. זאת יומיים לפני הדיון בבג"ץ בנושא ביטול עילת הסבירות, ולקראת הדיונים בנושא הנבצרות.

מוקדם יותר, השרים גמליאל וארבל הצטרפו לשר הביטחון יואב גלנט והצהירו כי יכבדו את פסיקות בג"ץ. לקראת הדיון שייערך בשלישי, הממשלה הגישה את עמדתה בנוגע לבג"ץ הסבירות ותקפה: "ביהמ"ש לא יכול לנכס לעצמו סמכות ביקורת על חוקי היסוד". הכנסת כתבה בעמדתה כי אין מקום לביקורת שיפוטית על חקיקת יסוד בהיעדר מקור סמכות מפורש לכך בחוק או בחוק יסוד, וכי "ביטול עילת הסבירות לא פוגע בליבת זהותה היהודית או הדמוקרטית של מדינת ישראל".

הממשלה מיוצגת בייצוג נפרד בעתירות אלו, והדיון יתקיים בשלישי, בהרכב תקדימי של 15 שופטי בית המשפט העליון. הדיון יועבר בשידור חי לבקשת כאן חדשות וגופי תקשורת נוספים.

הפופולריים