מצפצף על החוק: גיליון עבירות התנועה של בן גביר נחשף

מצפצף על החוק: גיליון עבירות התנועה של בן גביר נחשף
מתעסק בטלפון בנהיגה, נסיעה באור אדום במהירות מופרזת - ובלי רישיון בתוקף | זה הסכום הבלתי נתפס של הקנסות נגד השר
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
איתמר בן גביר
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גיליון עבירות התנועה של השר איתמר בן גביר נחשף היום (רביעי) בחדשות הערב בכאן 11,  והוא מציג תמונה עגומה של התעלמות מחוקי הדרך, וקנסות של כמעט 30 אלף שקלים. ב-78 מקרים מתועדים, התעסק השר בטלפון בנהיגה, נסע באור אדום ובמהירות מופרזת, בלי רישיון בתוקף, ובאופן כללי – צפצף על החוק. ב-23 השנים שבהן מחזיק השר ברישיון נהיגה הוא נתפס 19 פעמים נוהג בלי חגורה, ובארבע פעמים נוספות הוא נקנס על כך שנהג ברכב כשהיה לא חגור.

אבל לא רק חגורת בטיחות, בן גביר הורשע לאורך השנים בסדרה ארוכה של עבירות תנועה חמורות: פעמיים עבר ברמזור אדום, פעם אחת מהן בנסיבות מחמירות. 11 פעמים הוא נתפס מדבר בטלפון בנהיגה בלי דיבורית, כאשר אחת מהפעמים הסתיימה בהרשעה בבית המשפט רק על סעיף אי החזקת הגה בשתי ידיים, בשל ליקויים בראיות. מה לגבי מהירות? ארבע פעמים נתפס בן גביר נוהג במהירות מופרזת. פעם אחת נתפס חוצה קו הפרדה רצוף.

גיליון ההרשעות הארוך שלו, מתפרס על פני עשרות עמודים ובו 78 עבירות תנועה. למעשה, השר שדורש אכיפה משטרתית חזקה הוא עבריין תנועה כבד וסדרתי, ששוב ושוב, למרות שנתפס ונקנס, חוזר לסורו.

אחת הפעמים שבהן חצה רמזור באדום אירעה ב-2015 בצומת קיבוץ גלויות בתל אביב. הוגש נגדו כתב אישום על אי ציות לאור אדום בנסיבות מחמירות. לאחר שצולם חוצה את הרמזור "חמש שניות או יותר" לאחר שהאור הפך לאדום. "עד שהראו לי את התמונה לא הייתי מודע לעבירה, אני מניח שהרמזור היה בשניות האלו שהוא עובר לירוק", אמר לבית המשפט.

שנה לפני שמונה לשר לביטחון לאומי, בהיותו כבר חבר כנסת התקיים דיון בעניינו בבית המשפט לתעבורה. "הישנות העבירות מלמדת על זלזול בחוק וביטחון המשתמשים בדרך" אמר עליו התובע המשטרתי לבית המשפט.

בשנים הראשונות לאחר שהוציא רישיון נהיגה נתפס בן גביר, פעמיים, בלי שלט נהג חדש. שש פעמים במהלך השנים הוא נהג כשרישיון הנהיגה שלו לא היה תקף, פעמיים בלי טסט ופעם אחת נהג ברכב שרישיון הנהיגה שלו אינו מתאים לו. במהלך השנים בן גביר צבר דוחות תנועה בסכום העומד על 28,860 שקלים.

כמו כן, היו לשר גם עבירות קלות יותר: שש פעמים עצירה המפריעה לתנועה, נסיעה בלי ביטוח, עצירה באדום לבן, פרסה אסורה, נהיגה שלא בימין הכביש, פעם אחת נקנס על הנחת חפץ העלול לסכן בכביש ופעמיים על הפרעה.

מטעמו של השר בן גביר נמסר כי "השר שילם 29 אלף אבל קיבל רבע מיליון שקלים פיצוי מהמשטרה על מעצרי שווא - כך שהמשטרה והשר מקוזזים, ובכל מקרה מדובר בעבירות תנועה שהתיישנו לפני שנים רבות".

הפופולריים