פסגת פריז השנייה

המכשולים המשמעותיים לקידום המו"מ להשבת החטופים

המכשולים המשמעותיים לקידום המו"מ להשבת החטופים
בין הדרישות להן מתנגדים בישראל: חזרת כל תושבי צפון הרצועה אל בתיהם • מקורות פלסטיניים על רקע פסגת פריז: חמאס בלחץ • דיווח ערבי: הארגון התגמש בשלוש עמדות
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
מיצג חטופים ירושלים
צילום: צילום: אורן בן חאקון, פלאש 90

המגעים להסכם לשחרור החטופים: השיחות בפריז החלו אחר הצהריים ובמרכזן ארבע דרישות של חמאס שישראל מתנגדת להן, בראשן חזרת כל תושבי צפון הרצועה אל בתיהם ופינוי כל כוחות צה''ל מאזור זה. כך פורסם הערב (שישי) בחדשות שישי בכאן 11.

על פי הפרסום, בישראל מתנגדים נחרצות לדרישה זו משום שהיענות לה תאפשר לחמאס לחדש את שליטתו בצפון הרצועה. שלוש סוגיות נוספות שבמחלוקת הן הגדלת הסיוע ההומניטרי, משך הפסקת האש ומספר האסירים הביטחוניים שישוחררו.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

שמות החטופים בשבי חמאס

מקורות פלסטיניים על רקע פסגת פריז: חמאס בלחץ

אובדן השליטה ברצועת עזה אינו הדבר היחיד שמטריד את חמאס. מקורות פלסטינים מסרו לכאן חדשות כי בארגון הטרור מוטרדים כעת בעיקר מהעובדה שבקרב מדינות ערב והקהילה הבינלאומית דנים בסדר החדש שיהיה בעזה ביום שאחרי המלחמה, כשחמאס אינו נלקח בחשבון כשחקן ברצועה. על פי הדיווח בחדשות שישי בכאן 11, מדובר בעיקר בדיונים שמנהל "פורום השש" שמורכב מהרשות הפלסטינית, סעודיה, מצרים, ירדן, קטר ואיחוד האמירויות.

בהסתכלות על השבוע האחרון, הרי שישנם שלושה דברים שמייצרים את הלחץ הכי גדול על חמאס: כניסה של הרשות הפלסטית לרצועת עזה כגורם שלטוני; המשך המהלך הצבאי הישראלי בדגש על תמרון קרקעי ברפיח; ולחץ אזרחי שהחל להתבטא במחאות נגד חמאס ברצועה.

דיווח ערבי: חמאס התגמש בשלוש עמדות

במקביל, ערוץ "א-שרק" הסעודי דיווח הערב כי מקורות יודעי דבר בחמאס אומרים שארגון הטרור מגלה גמישות בעמדותיו בשלוש נקודות - משך הפסקת האש בעזה, מספר האסירים הפלסטינים שישוחררו בשלב הראשון של הסכם החילופין המתגבש עם ישראל וגבולות הנסיגה הישראלית מן הרצועה.

לדברי המקור, המתווכים המצריים העבירו לחמאס במהלך השיחות בקהיר את הסכמתה של ישראל לשיבת העקורים לצפון הרצועה ועל הסרת החסימות בין צפון הרצועה לדרומה. לדברי המקור, המתווכים בקטר ובמצרים מביעים "אופטימיות זהירה" כלפי הסיכויים להתקדמות בשיחות בפריז וכי הוא אינו שולל פריצת-דרך במהלך הדיונים בשבוע הקרוב.

הפופולריים