ברקע המגעים לעסקה: משפחות חטופים חסמו את איילון

ברקע המגעים לעסקה: משפחות חטופים חסמו את איילון
שני גורמים פלסטינים המעורים בשיחות המו"מ: חמאס לא שינה את עמדתו ועדיין דורש שההפוגה בלחימה תביא לנסיגה ישראלית מהרצועה • עדכונים שוטפים
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
משפחות חטופים חוסמות את איילון, 23.02.24
צילום: כאן חדשות

קבוצה של עשרות מבני משפחות חטופים, חסמו הערב (שישי) את נתיבי איילון לכיוון צפון באזור מחלף השלום בתל אביב. המפגינים שהקימו על הכביש שולחן שבת מאולתר, קראו להשבת החטופים בהקדם. מוקדם יותר דיווח ערוץ תקשורת מצרי כי החלו השיחות בפריז, בהשתתפות ארצות הברית, ישראל, מצרים וקטר. שני גורמים פלסטינים שמעורים במגעים אישרו כי חמאס עדיין דורש הפסקת לחימה בעזה, שתביא לנסיגה מלאה של כוחות צה"ל מהרצועה.

בראש המשלחת הישראלית לדיונים בפריז עומדים ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר. הפמליה הישראלית המריאה במטוס מנהלים פרטי, השייך לאיש עסקים ישראלי, שמספק שירותי תעופה לטיסות רשמיות של המדינה. מוקדם יותר אמר גורם בחמאס לרויטרס כי ארגון הטרור לא הציג הצעה חדשה במהלך ביקור המשלחת בראשות הנייה במצרים, והם ממתינים לקבל עדכון מהמתווכות לאחר קיום השיחות בפריז.

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

שמות החטופים בשבי חמאס

בישראל מעריכים שיש סיכוי לפריצת דרך במגעים לעסקה, בה דורש חמאס לגבש מנגנון להעברת עזתים מדרום הרצועה צפונה. בלב המחלוקת בין המתווכים לבין ארגון הטרור, עומדת הדרישה של חמאס לשחרור אסירים הפלסטינים. מאמצי התיווך מתנהלים בשבועות האחרונים על ידי קטר, מצרים וארצות הברית באינטנסיביות.

אתמול צרפת הודיעה רשמית על העברת התרופות ל-45 חטופים, שהוסכמה לפני חודש, לאחר שקטר פרסמה הודעה על כך. במסגרת ההסכם, התרופות, שנרכשו על ידי צרפת, והסיוע ההומינטרי יישלחו בשני מטוסים של חיל-האוויר הקטרי לאל-עריש שבסיני, ומשם יועברו לעזה.

ישראל וחמאס הסכימו לפני כחודש על העקרונות להסכם והפסקת אש זמנית שתיארך כחודש ימים. אולם בשני הצדדים לא הסכימו להתגמש על נושאים מסוימים, בהם דרישת חמאס לסיים את המלחמה בעזה, וגרמו לתקיעות במהלך.

הפופולריים