סקר כאן חדשות: עמדת פתיחה חלשה לסער

סקר כאן חדשות: עמדת פתיחה חלשה לסער
יממה אחרי פירוק המחנה, הממלכתי סקר מנדטים ראשון מציג את תמונת המצב של המערכת הפוליטית. סער פותח את דרכו העצמאית עם 5 מנדטים. גנץ עדיין המפלגה הגדולה ביותר עם 30 מנדטים, הליכוד עם 21
author author KAN11.Web.Components.TextItem.AuthorItemModel
בנימין נתניהו, גדעון סער ובני גנץ
צילום: חיים גולדברג, יונתן זינדל, פלאש 90

סקר כאן חדשות שפורסם היום (רביעי) מציג איך משפיע פיצול המחנה הממלכתי על מפת המנדטים. לפי הסקר, שבוצע על ידי מכון קנטאר בראשות דודי חסיד, גדעון סער מערבב מחדש את המספרים במפה הפוליטית – ונמצא בעמדת פתיחה בעייתית של 5 מנדטים. המחנה הממלכתי יורד מ- 33 ל- 30 מנדטים, ביחס לסקר הקודם מינואר, והיא עדיין המפלגה הגדולה. הליכוד מתחזק ביחס לסקר הקודם ונמצא על 21 מנדטים. 

 

הוואטסאפ של כאן חדשות - עקבו אחרי הערוץ הרשמי

בגוש הימין, הליכוד זוכה למנדט אחד יותר מהסקר הקודם בינואר. אחריה נמצאת ש"ס עם 10 מנדטים, עוצמה יהודית עם שמונה ויהדות התורה עם שבעה. מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' לא עוברת את אחוז החסימה ועומדת על 2.8%. 

מנגד, המחנה הממלכתי של בני גנץ זוכה בסקר ל-30 מנדטים, שלושה פחות מהסקר הקודם. יש עתיד עם 14 מנדטים ונשארת יציבה ביחס לינואר. ישראל ביתנו עם 11 מנדטים, המפלגות הערביות – רע"ם וחד"ש-תע"ל עומדות על חמישה מנדטים כל אחת ומרצ עם ארבה. העבודה (1.8%) ובל"ד (1.9%) לא עוברות את אחוז החסימה. בין הגושים נמצא גדעון סער והמחנה הממלכתי עם חמישה מנדטים.

בחלוקה לגושים, גוש גנץ עומד על 64 מנדטים, בעוד שגוש נתניהו מחזיק ב-46 מנדטים בלבד. לא כולל המחנה הממלכתי וחד"ש-תע"ל.

בעקבות הביקורת שהשמיע נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על ראש הממשלה נתניהו, נשאלו הנסקרים עם מי משני המנהיגים הם מסכימים יותר. 37% השיבו כי הם מסכימים עם ראש הממשלה נתניהו, 28% אמרו שהם בצד של ביידן. 24% ענו שהם לא מסכימים עם אף אחד משני המנהיגים. בתשובה לשאלה בנוגע ליחסו של ביידן לישראל במהלך המלחמה, 57% השיבו כי היחס הוא טוב בסך הכל, 34% השיבו שהיחס אינו טוב. 

הסקר נערך היום על ידי מכון קנטאר על מדגם של 553 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה בדגימה אינטרנטית. טעות הדגימה היא 4.2%. מספר האנשים שהתבקשו לענות על הסקר – 2,856.

הפופולריים